۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 83903570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف ۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در گنبدکاووس

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83903570
کشف ۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه، سیگار، پارچه، لوازم آرایشی، بهداشتی و دارو در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمود علی‌فر روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه انتظامی گنبدکاووس همچنین از کشف ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۴۵۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در گنبدکاووس خبر داد و افزود: کشف این مقدار مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد افزایش دارد.

سرهنگ علیفر، امنیت و آرامش مردم را خط قرمز پلیس دانست و اضافه کرد: باتوجه به گلایه شهروندان در رابطه با حضور معتادان و خرده فروشان موادمخدر در برخی بوستان‌های شهری، انتظامی گنبدکاووس طرح ارتقای امنیت اجتماعی را با قوت در نقاط آلوده شهرستان اجرا می‌کند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس ادامه داد: با وجود کاهش هفت درصدی انواع سرقت و افزایش ۸۹ درصدی کشف سرقت‌ها در این شهرستان، بازهم مردم از وقوع سرقت‌های خُرد گلایه ‌دارند که باید علل وقوع این جرم مانند سرقت کابل برق و مخابرات ریشه یابی شود.

وی بابیان اینکه در قوانین جزایی مجازات سنگینی برای سرقت‌های خُرد تعریف نشده، ادامه داد: این امر عاملی برای تکرار این نوع جرم‌ها در جامعه است. 

سرهنگ علیفر، بیکاری، تورم و مشکلات اقتصادی را از دلایل ارتکاب سرقت‌های خُرد بویژه از سوی افراد سابقه‌دار اعلام کرد و از نیکوکاران و فعالان اقتصادی و تولیدی گنبدکاووس خواست شرایط را برای اشتغال افراد آزاد شده از زندان جهت تامین آبرومندانه مخارج زندگی شان، فراهم کنند.

وی همچنین گنبدکاووس را از کم نزاع‌ترین شهرستانهای استان دانست و گفت: امسال وقوع درگیری و نزاع در این شهرستان ۳۵۰ هزار نفری، ۲۵ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha