هفت هزارو ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در دست اجرا است 

یزد - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش بزرگراهی حدود هفت هزارو ۸۰۰ کیلومتر پروژه در کشور در دست اجراست که هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن تا اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی روز سه شنبه در بازدید از روند اجرای بزرگراه یزد – ابرکوه - سورمق  در گفت و گو خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: دربخش‌های مختلف بزرگراه، آزادراه و ریلی طرح‌های در دست اجرا با توجه به روند پیشرفت با هدف تکمیل تا قبل از پایان کار دولت اولویت‌بندی شده است.
 ۴۷۱ کیلومتر خط ریلی در کشور در دست اجراست  

معاون وزیر راه و شهرسازی و  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، یادآورشد: دربخش ریلی چهار پروژه ریلی در دست اجرا است که تاپایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

وی طول پروژه های ریلی در دست اجرا را  ۴۷۱ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: یکی از همین پروژه های مهم راه آهن یزد - اقلید است که این مسیر اهمیت زیادی در اتصال خطوط راه آهن کشور بین استان‌های اصفهان، یزد و فارس دارد.  
خادمی دیگر پروژه های ریلی در دست اجرا را بستان آباد به تبریز و رشت به کاسپین عنوان کرد و یادآور شد: در بخش آزادراهی، پنج آزاد راه مهم کشور به طول حدود ۵۱۸ کیلومتر تا پایان امسال و اوایل سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شود. 

وی با بیان اینکه آزاد راه اصفهان به شیراز طولانی ترین آزاد راه کشور است،  افزود: این پروژه هم اکنون در دست اجرا است که بخشی از آزاد راه کنار گذر شرقی اصفهان ، آزاد راه اراک به خرم آباد که بخشی از آنها  مورد بهره برداری قرار گرفته است در راستای این اقدامات است.
خادمی اضافه کرد: آزاد منجیل به رودبار ، آزاد راه کنارگذر جنوبی تهران ، به عنوان ابر پروژه عمرانی و رفع گلوگاه استان تهران به استان البرز است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .
وی  با اشاره به اینکه  در کلیه استان های کشور پروژه بزرگ راه در دست اجراست، تصریح کرد: استان‌های یزد ، فارس ، خوزستان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و شرقی از استان هایی هستند که پروژه ها مهمی در آنها دردست اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: در استان یزد چند پروژه ریلی و بزرگراهی در دست اجرا است که تا نیمه دوم امسال و اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد، بزرگ راه یزد – طبس و همچنین برزگراه اردکان به چوپانان بخش از آنهاست.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پاسخ خبرنگار ایرنا در زمینه بهره برداری راه ریلی یزد – اقلید افزود: تاپایان امسال این مسیر ریلی بسیار مهم به بهره برداری می رسد .
وی با بیان اینکه برخی موانع ومشکلات این طرح امروز بررسی می شود، گفت: طول این مسیر ریلی ۲۷۱ کیلومتر و یکی از طولانی ترین مسیر راه ریلی در دست اجرا در کشور است. 
خادمی اظهار امیدواری کرد تاپایان امسال عملیات اجرایی فاز نخست  این راه ریلی آماده و اوایل سال آینده به اتمام برسد .    
وی ادامه داد: با بهره برداری راه ریلی یزد – اقلید که مصوب سفر مقام معظم رهبری است ، عملا یک کریدور ریلی جنوب و غرب کشور را به شمال شرق متصل می کند که بخشی از آن در استان یزد قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مسیر ریلی یزد – ابرکوه – اقلید و پروژه های بزرگراه یزد -  ابرکوه – سورمق عملا اتصال بزرگراه فارس و یزد را برقرار می کند که  ۱۹۰ کیلومتر مسیر بزرگراه یزد – ابرکوه - سورمق به اتمام رسیده و چیزی که باقی مانده کنار گذر ابرکوه به طول ۱۵کیلومتر است که عملیات اجرایی آن در دست انجام است .
 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اظهار امیدواری کرد: مرحله نخست این راه تا آبان ماه به بهره برداری برسد و با تکمیل تقاطع های طرفین این کنار گذر تا پایان امسال کل کنار گذر ابرکوه – سورمق بهره برداری می شود.
خادمی با اشاره به اهمیت این پروژه در توسعه شهرستان ابرکوه و استان یزد ، خاطر نشان کرد: با خارج کردن مسیر ترددی بارهای سنگین که هم اکنون از داخل شهر ابرکوه عبور می کنند، از طریق کنار گذر تفکیک ترافیکی بین داخل شهر و ترافیک عبوری امکان پذیر می شود. 
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha