استاندار یزد: شیوه عزاداری ماه محرم در استان دقیقا اطلاع‌رسانی شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد شیوه برگزاری عزاداری ماه محرم در سوگ سالار شهیدان امام حسین (ع) در استان و با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا ،گفت: مسوولان و نمایندگان رسانه‌های گروهی نقش تاثیرگذاری در تبیین شرایط موجود و اعلام دقیق موارد به مردم بر عهده دارند. 

محمدعلی طالبی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری و نحوه اجرای آخرین مصوبات به خصوص در ارتباط با چگونگی برگزاری مراسم ماه محرم برگزار شد افزود: یزدی‌ها همواره در مراسم محرم شور و شعور حسینی را با هم داشته‌اند و معتقدیم با این پیشینه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اهتمام لازم را دارند. 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم گیری در خصوص شیوه برگزاری عزاداری های محرم به اداره تبلیغات اسلامی و هیات‌های مذهبی واگذار شده است ادامه داد:  ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در کنار حمایت از این تصمیمات بر آنها نظارت کرده و دستگاه‌ها ملزم به همکاری حداکثری هستند.

وی خاطر نشان کرد: با حضور مدیران دستگاه‌های مسوول به مدیریت تبلیغات اسلامی، کارگروهی برای بررسی موارد خاص مربوط به مراسم ماه محرم در استان تشکیل می‌شود. 

استاندار یزد بر لزوم ایجاد شرایط دورکاری به ویژه برای کارمندان دارای شرایط خاص و معلولیت در وضعیت قرمز اشاره کرد و گفت: نظارت‌ دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حمایت‌های تأمین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارکنان افزایش یابد. 

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

همپنین  سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( سه شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار آنها به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۱ مرداد ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۲۶۹ مورد بستری شدند. 

معاون وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و همچنین سه هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شرایط در استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار  دارد و در  فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار است.

وی افزود: ویروس کرونا ماه ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با وجود این بیماری تغییر دهیم ، امیدوارم با همراهی، همکاری همه مردم با رعایت اصول سه گانه پیشگیری یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر و شستن مداوم دست ها بتوانیم به زودی زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha