فنی حرفه‌ای کردستان ۲۳ تفاهمنامه مشترک با دستگاه‌های اجرایی دارد

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: این اداره کل در راستای توسعه نفوذ فعالیت‌های مهارتی خود در اقتصاد استان، ۲۳ تفاهمنامه مشترک با دستگاه‌های اجرایی دارد.

به گزارش ایرنا، سید جمیل احمدی روز چهارشنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان اظهار داشت: این تفاهمنامه‌ها به منظور ارتقای سطح و نفوذ آموزش‌های مهارتی در استان منعقد شده که بند اصلی آن بکارگیری نیروهای مهارت آموخته در فعالیت‌های اقتصادی، تولید و تجاری است.

وی اضافه کرد: ارایه آموزش‌های مهارت محور در بین جامعه هدف دستگاه‌های اجرایی در رشته‌های مورد نیاز آنها از دیگر موارد مورد تفاهمنامه در این اسناد مشارکتی بین سایر نهادها است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه آموزش‌های این دستگاه علاوه بر آموزش مهارت‌های مورد نیاز در زمینه‌های حفاظت، ایمنی و بهداشت محیط کار و دوره‌های فرهنگی و اخلاقی است، افزود: به همین دلیل مهارت‌آموختگان این نهاد همواره در در کارآفرینی، ادامه روند کار و بازاریابی موفق‌تر از سایر افراد هستند.

وی تاکید کرد: این استان در جذب مهارت آموزان در برخی از رشته‌ها متقاضیان بالاتری را دارد که این نشان از رشد نفوذ فرهنگ مهارت آموزی در بین مردم استان دارد.

احمدی یادآور شد: این سازمان در طول سال مخاطبان زیادی را به خود می بیند که در چهار بخش مهارت جو، افراد جویای کار، افراد شاغل و افراد جویای ارتقای مهارت است که آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز آنان تقسیم بندی شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکل بیکاری در جامعه ناشی از فقر مهارتی جوانان و جویندگان کار است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج و نهادینه شدن فرهنگ مهارت و کارآفرینی در جامعه هستیم.

احمدی در ادامه با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ مهارت بین جامعه، اظهار داشت: انتظار می‌رود رسانه‌ها درخواست داریم تا را در پیشبرد و تحقق اهداف خود که همانا تقویت مهارت آموزی و کمک به اشتغال جوانان است، کمک کنند.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha