۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 83905127
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بزرگداشت ۸۷ سالگی ایرنا در گلستان

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83905127
بزرگداشت ۸۷ سالگی ایرنا در گلستان

گرگان - ایرنا - مراسم بزرگداشت هشتاد و هفتمین سالروز تاسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور هادی حق‌شناس استاندار و جمعی از مدیران گلستان آغاز شد.

مدیرعامل ایرنا نیز میهمان ویدئو کنفرانسی این مراسم خواهد بود.

بنیان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ۱۹ مرداد سال ۱۳۱۳ خورشیدی گذاشته شد؛ آن زمان با عنوان "آژانس پارس" تاسیس و شناخته شد و تا امروز به عنوان خبرگزاری رسمی و ملی به حرکت خود ادامه داده است.

این خبرگزاری که در زمان تاسیس بیشتر بنگاه خبری بود در چارچوب سازمانی وزارت امور خارجه و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان به وجود آمد. نزدیک به چهار دهه بعد، وزارت‌خانه‌ای با عنوان اطلاع‌رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در ۱۳۴۲ خورشیدی آژانس پارس به "خبرگزاری پارس" با نام اختصاری "پانا" (PANA) تغییر نام داد.

پیش از آن، آژانس پارس مدتی نیز با رادیو به طور مشترک به فعالیت می‌پرداخت و تهیه‌کنندگی اخبار این رسانه را عهده دار بود.

در این برهه از زمان، دگرگونی‌هایی در ساختار خبرگزاری به وقوع پیوست و خبرگزاری پارس که تا آن زمان تنها اداره کل بود به سازمان خبرگزاری تغییر موقعیت داد و به عنوان شرکت سهامی دولتی شناسایی شد و این موضوع به تصویب نمایندگان مجلس نیز رسید.

دی ۱۳۶۰ و سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری "ایرنا" (IRNA) تغییر نام داد و فصل نوینی در فعالیت‌های این رسانه گشوده شد.

اخبار مرتبط

  • ایرنا ۸۶ ساله شد

    ایرنا ۸۶ ساله شد

    تهران- ایرنا- بنیان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ۱۹ مرداد سال ۱۳۱۳ خورشیدی گذاشته شد؛ آن زمان…

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha