۴۲۰ تبعه خارجی زیر پوشش سوادآموزی هرمزگان قرار می‌گیرند

بندرعباس- ایرنا- معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۲۰ نفر از تبعه مهاجر خارجی زیر پوشش سوادآموزی در استان قرار می‌گیرند.

مرتضی آخش جان روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در سال گذشته نیز ۴۰۰ تبعه خارجی شامل ۳۱۱ زن و ۸۹ مرد مهاجر که بیشتر تبعه کشور افغانستان بودند، شناسایی و مشغول به تحصیل شدند.
وی بیان داشت: طرح سوادآموزی تبعه خارجی به منظور ارتقای شاخص باسوادی و نیز آموزش سواد مهاجران مقیم ایران در سالجاری اجرا می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت:
تبعه ساکن هرمزگان با اولویت تبعه کشور افغانستان برای تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی و توانمند سازی مهاجران خارجی و با هدف بهبود زندگی فردی و اجتماعی سواددار می‌شوند.
آخش جان ادامه داد: درسال تحصیلی جدید همچنین طبق اعلام نهضت سوادآموزی کشور، باید چهارهزار و ۴۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، چهارهزار و ۲۰۰ نفر دوره انتقال، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دوره تحکیم و ۲۲۰ نفر در دوره آموزش رایانه در هرمزگان جذب شوند.
وی بیان داشت: برای آموزش دوره‌های سوادآموزی، افراد بی‌سواد در هرمزگان را شناسایی کرده اما در جذب آن‌ها با مشکل مواجه بوده که نیاز به همکاری رسانه‌هاست.
این مسوول گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی براساس مصوبه ستادهای محلی و منطقه ای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا درتشکیل کلاس‌ها و برگزاری آزمون‌ها مورد تاکید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha