رییس نهاد انگلیسی درباره روند عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل هشدار داد

لندن - ایرنا - رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس هشدار داد که عادی سازی روابط با اسرائیل محدود به توافق ابوظبی و تل‌آویو نیست و برخی سازمان‌های به اصطلاح اسلامی‌ به تدریج با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده و برخلاف منافع فلسطینیان و جامعه اسلام عمل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، «مسعود شجره» با انتشار پیام ویدئویی که در تارنمای‌ کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس منتشر شد، افزود؛ امارات سال‌هاست که دربرابر جنایت‌های رژیم اسرائیل سکوت و چاپلوسی می‌کند.

وی افزود که این روند در میان سایر سازمان‌های اسلامی ریشه دوانده و از مرحله بی تفاوتی به حمایت آشکار از رژیم آپارتاید اسرائیل حرکت کرده‌اند. 

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس توضیح داد : آنها درحالی اقدام خود را سود منافع ملی و جهان اسلام توجیه می کنند که هرگونه توافق با موجودیت اسرائیل غیر قابل قبول است.

وی تصریح کرد که مسلمانان باید برای برقراری عدالت در سرزمین‌های اشغالی ایستادگی و به بی‌عدالتی‌ها اعتراض کنند. به گفته این فعال مدنی، اقدامات مسلمانان باید بر ضد جنایت‌های تل‌آویو و در خدمت جهان اسلام باشد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

عربستان سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در  سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

کشورهای اروپایی در ۲۴ ساعت گذشته ضمن استقبال از توافق یادشده بر لزوم توقف طرح الحاق کرانه باختری تاکید کرده‌اند.

وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که سرانجام، هیچ راه حلی به جز گفت‌ وگوی مستقیم میان فلسطینیان و اسرائیل برای رسیدن به صلح و تشکیل ۲ کشور وجود ندارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha