۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83907955
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک عضو هیات مذاکره کننده از تاخیر مذاکرات بین افغانستانی خبر داد

کابل - ایرنا - یک عضو هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان با گروه طالبان اعلام کرد که آزاد نشدن تعدادی از افسران نظامی دولت که در اسارت طالبان هستند، باعث تأخیر در آغاز گفت وگوی بین افغان‌ها شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، «حفیظ منصور» از اعضای رهبری جمعیت اسلامی و عضو هیأت مذاکره کننده گفته است که چند تن از افسران نظامی دولت در زندان طالبان بسر می برند و عدم آزادی آنها از طرف طالبان باعث تأخیر گفت‌وگوها شده است.

بر پایه این گزارش، «غلام فاروق مجروح» عضو  دیگر هیأت مذاکره کننده گفته است که اگر چه زمان آغاز گفت‌وگوهای رو در رو با طالبان مشخص نیست، اما قرار است هیأتی از سوی دولت افغانستان در اواسط این هفته عازم قطر شوند.

هیأت مذاکره کننده به ریاست محمدمعصوم استانکزی رییس سابق اداره امنیت ملی افغانستان امروز شنبه با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه دیدار کرده و برنامه‌های خود را با وی مطرح کردند.

شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در فیسبوک خود نوشته است که هیأت دولت در چهار کمیته با گروه طالبان مذاکره می کنند و اولویت آنها آتش‌بس سراسری خواهد بود.

شاه حسین مرتضوی مشاور ارشد فرهنگی رییس جمهور غنی هم امروز در فیسبوک خود نوشته است که تمام آمادگی ها برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان گرفته شده اما گفته است که مردم نباید امید داشته باشند که مذاکره با طالبان بزودی نتیجه دهد.

وی گفته است که باید ماه ها و سالها در انتظار صلح باشند و از برخی کشورهای منطقه بدون نام بردن از آنها به عنوان مانع صلح یاد کرده است.

پس از تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح که تصمیم به آزادی ۴۰۰ زندانی گروه طالبان گرفت و این کار با استقبال طالبان نیز مواجه شد، قرار بود بزودی مذاکرات بین افغانی در قطر آغاز شود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha