۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83909175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان: با دولت و گروه ها و احزاب افغان مذاکره می‌کنیم

کابل - ایرنا - گروه طالبان در آستانه مذاکرات صلح اعلام کرده است که نه تنها با دولت افغانستان بلکه با تمام گروه های افغان‌ مذاکره خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از طلوع نیوز افغانستان، گروه طالبان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که طالبان تنها دولت این کشور را طرف مذاکره خود نمی شناسد، بلکه می خواهد در این مذاکرات همه احزاب و گروه های افغان نیز حضور داشته باشند.

براساس این گزارش، این اطلاعیه طالبان در واکنش به سخنان ریاست جمهوری افغانستان صادر شده است که طالبان را به وقت‌کشی متهم کرده و گفته بود طالبان باید بدانند که طرف اصلی آنها در مذاکرات صلح حکومت است.

این گزارش همچنین به نقل از سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان که در قطر با یک رسانه ایرانی (روزنامه همشهری) مصاحبه می‌کرد نوشت که طالبان نه تنها با حکومت و شورای عالی مصالحه، بلکه با تمامی طرف‌های افغان مذاکره خواهند کرد.

این رسانه افغان افزود: صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان هم گفته است که پس از آزادی خطرناکترین اعضای گروه طالبان، هیچ بهانه ای نزد طالبان باقی نمانده است.

لویه جرگه مشورتی به تازگی آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان را تائید کرد و پس از آن روز چهارشنبه گذشته دولت افغانستان ۸۰ تن از زندانیان را آزاد کرده بود اما اکنون خبرهایی به نقل از برخی اعضای هیأت مذاکره کننده منتشر شد که از تأخیر در آغاز گفت‌وگوی بین افغان ها خبر می دهند.

حفیظ منصور از اعضای هیات مذاکره کننده گفته است که دلیل این تأخیر عدم آزادی شماری از افسران ارتش زندانی نزد طالبان است که تاکنون آزاد نشده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha