افزایش ۲۰۰ درصدی نذورات کرمانشاهی‌ها در آستانه محرم

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش ملی «همدلی برای ایران همدل» از ماه محرم آغاز می شود، گفت: میزان نذورات مردم استان در آستانه محرم امسال نسبت به سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

محسن رخصی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: کرمانشاهیان در آستانه آغاز مرحله دوم رزمایش ملی ایران همدل و اعیاد قربان و غدیر بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به نیازمندان اهدا کردند که  این میزان نذورات نسبت به سال قبل از رشد ۲۰۰ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه در اعیاد قربان و غدیر ۶۲ هزار پرس غذای گرم طبخ و ۲ هزار ۸۷۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومان به نیازمندان اهدا شد، عنوان کرد: این غذاها و بسته های معیشتی با همکاری آستان قدس رضوی تامین و خریداری شده است.

مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه در مرحله دوم رزمایش ملی ایران همدل آشپزخانه های حسینی برای طبخ غذای بهداشتی ایجاد می شود، عنوان کرد: همزمان با مرحله دوم رزمایش ملی ایران همدل ۷۲ آشپزخانه حسینی در استان کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

رخصی پیش بینی کرد: آشپزخانه های مهدوی تا پایان ماه صفر با همکاری خیران نیک اندیش افزایش قابل توجهی یابد و نیازمندان زیادی میهمان سفره های نذری و اطعام خیران در ماه های محرم و صفر شوند.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه ۸۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۸۴ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط