اخطار به کارگزاری‌ها به علت عدم پاسخگویی به مشتریان سهام عدالت

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: تخلفات کارگزاری‌ها به صورت روزانه رصد شده و در خصوص عدم پاسخگویی به مشتریان سهام عدالت به آنها اخطار داده می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «حسین فهیمی» در خصوص نحوه آزادسازی سهام عدالت بیان داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی بورس، ۳۰ درصد سهام عدالت در خردادماه و ۳۰ درصد عید غدیر آزادسازی شد و مابقی سهام نیز دهه فجر آزادسازی خواهد شد، اما براساس تصمیم شورای عالی بورس، همچنان سفارش فروش‌ها به صورت تجمیعی و در کارگزاری‌ها صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سهامداران سهام عدالت برای فروش سهام خود باید در ابتدا به کارگزار خود مراجعه کنند و میزان فروش سهم و نماد مورد نظر را انتخاب کرده و دستور فروش را به کارگزار ابلاغ کنند.

فهیمی با اشاره به اینکه روش «کاستودین» یکی از روش‌های موفق در دنیاست، تصریح کرد: از همین رو، سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی تصمیم دارد تا این روش را برای سهام عدالت اجرایی کند.

به گفته سخنگوی آزادسازی سهام عدالت، همه کارگزاران سهام عدالت و شعب بانک‌های منتخب موظف هستند به مشتریان سهام عدالت با شفافیت کامل پاسخگو باشند،

وی در خصوص تخلف کارگزاری‌ها در خصوص فروش سهام عدالت بیان داشت: ما روزانه مواردی که در مرکز پیام، تحت عنوان تخلف کارگزاری‌ها به ثبت می‌رسد را گزارش‌گیری کرده و به کارگزاران ابلاغ می‌کنیم و در خصوص عدم پاسخگویی به مشتریان سهام عدالت به آنها اخطار می‌دهیم.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در ادامه اشاره داشت: هم اکنون بسیاری از مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند شماره شبای نادرست را در سیستم به ثبت رسانده‌اند که لازم است با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir نسبت به ویرایش شماره شبا اقدام کنند.

فهیمی در خصوص ویرایش شماره همراه در سامانه سهام عدالت بیان داشت: امکان ویرایش شماره همراه نیز در سامانه sahamedalat.ir ایجاد شده است و مشمولانی که سابق بر این شماره همراه خود را اشتباه وارد کرده و نیاز به ویرایش دارند با مراجعه به این سایت و ثبت شماره همراهی که به نام خود مشمول است، می‌توانند ویرایش را انجام داده و میزان دارایی خود را مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha