۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۰
کد خبر: 83910032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ خانه جوانان در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۰
کد خبر: 83910032
۹ خانه جوانان در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تا دهه فجر امسال ۹ خانه جوانان در مناطق مختلف این استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی فرزاد فتاحی در نشست کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌ نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در خانه جوانان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: در حوزه جوانان طی ۲ سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال جذب کرده‌ایم که تمامی آن در سازمان‌های مردم نهاد هزینه شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته شهرداری مشهد حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی کمک کرد. اقداماتی که جوانان برای مقابله با خطرات اعتیاد در حاشیه شهر انجام داده‌اند، به مراتب نسبت به اقدامات دولت هزینه‌های کمتری دارد. از شواری شهر مشهد تقاضا داریم در کنار مسائل ورزشی اعتباری برای جوانان نیز در نظر بگیرد تا تجهیزات لازم خود را فراهم کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هدف کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری، صیانت و درمان است که مردم نیز می‌توانند در این زمینه مداخله کرده و کمک کنند.

محمدحسین صالحی افزود: این حرکت در خراسان رضوی از سالیان گذشته آغاز شده و در سال‌های اخیر شتاب خوبی داشته است. با تاکیدهایی که استانداری این استان داشته‌، از اکثریت توان و ظرفیت تشکل‌های غیردولتی موجود استفاده کرده‌ایم.
وی ادامه داد: جامعه هدف در حوزه پیشگیری از اعتیاد، جوانان هستند. با توجه به هجمه‌ای که در حوزه جوانان وجود دارد، باید عزم جدی برای جوانان داشته باشیم. مجمع جوانان استان در حوزه پیشگیری و صیانت از اعتیاد، اقدامات خوبی انجام داده‌ است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای که میان شورای هماهنگی با حوزه مواد مخدر، اداره کل ورزش ‌و جوانان و خانه جوانان خراسان رضوی منعقد کردیم، می‌تواند آغاز یک الگو در کشور باشد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: موضوع مواد مخدر بسیار مهم است. در پشت حوزه مواد مخدر سرویس‌های اطلاعاتی حضور دارند و برخی به دنبال این هستند که مواد مخدر را در کشور رواج دهند چرا که این مواد می‌تواند اثرات مخربی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد کند.

حسن جعفری افزود: در حال حاضر مواد مخدر در لایه‌های مختلف جامعه نفوذ پیدا کرده و روش‌های پیشگیری گذشته ما ناکارآمد بوده است و این روش‌ها را باید مورد بازنگری قرار دهیم.
وی ادامه داد: وظایف رسانه‌ها نیز از اهمیت بسیار برخوردار است و بابت برنامه‌هایی که برای پیشگیری و مقابله با خطرات مواد مخدر داشته‌اند از رسانه‌ها تشکر می‌کنم اما معتقدم برنامه‌ آنها در این خصوص ناکافی است. همچنین باید به صورت هدفمند و راهبردی  مباحث مواد مخدر در حوزه زنان نیز پیگیری شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از آنجا که زن به عنوان قوام اقتدار خانواده معرفی شده، اگر به این مواد مبتلا شود، خانواده از هم خواهد پاشید. انتظار داریم حوزه بانوان همکاری نزدیک با خانه جوانان داشته باشد و حاصل تلاش تمام این مجموعه به عنوان یک الگوی مناسب در کشور مطرح شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha