۸۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به باشگاههای خراسان رضوی اعطا شد

مشهد- ایرنا- مسوول حوزه معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تا کنون ۸۹ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ناشی از کسب و کارهای زیان دیده از کرونا به باشگاههای ورزشی این استان پرداخت شده است.

حجت ‌الله اسدی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به ۸۷ فقره پرونده و به تعداد ۵۹۱ نفر پرداخت شده است و در این زمینه تا کنون ۴۰۰ فقره به تعداد هزار و ۲۷۳ نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۷۵ فقره به تعداد ۶۳۳ نفر هم برای پرداخت آماده است که باید به شعب مراجعه کنند و ۲۰ فقره به تعداد ۲۸ نفر هم مصوب شده است.

مسوول حوزه معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: مهلت ثبت نام کسب و کارها در رسته‌های مشمول تسهیلات کرونا برای واحدهای رسمی دارای کارکنان بیمه شده تا ۱۵ شهریور ماه و برای واحدهای فاقد بیمه (غیر رسمی) تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

اسدی افزود: چندی قبل ابلاغ شد باشگاه‌هایی که بیمه تامین اجتماعی ندارند هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که در این راستا متقاضیان باید ابتدا در سایت msy.gov.ir/club فرم‌های مربوط را پر کرده و سپس به سایت  corona-kara.mcls.gov.ir  مراجعه و ثبت نام متقاضی فاقد بیمه را انجام دهند.

وی با بیان این که تاکنون ۳۹ پرونده در خصوص باشگاه‌هایی که بیمه تامین اجتماعی ندارند تشکیل شده است ادامه داد: در صورت داشتن شرایط به موسس باشگاه فاقد بیمه ۸۰ میلیون ریال و به کارکنان و مربی آن ۶۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد و این تسهیلات با سه ماه تنفس و سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

هزار و ۴۰۰ باشگاه ورزشی دارای مجوز فعالیت در خراسان رضوی هستند که هزار و ۸۰ واحد از این تعداد در زمینه پرورش اندام و آمادگی جسمانی فعالیت دارند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۹۷۲ تن رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha