سفیر فلسطین در بغداد: امارات امنیت منطقه را به مخاطره انداخته است

بغداد – ایرنا – سفیر فلسطین در بغداد تاکید کرد که توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، صلح و امنیت منطقه ای را به مخاطره انداخته است.

«احمد العقل» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت که توافق امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امنیت، صلح و آرامش منطقه ای را به مخاطره انداخته و ابوظبی را به کانون بحران تبدیل کرده است.

وی واضح ترین دلیل بر تبعات امنیتی توافق اماراتی و اسراییلی را موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال آن دانست و افزود که ایران به طور واضح و صریح اعلام کرده است که به امارات اجازه نمی دهد که تبدیل به جای پایی برای اسراییل شود.

به گفته وی، امارات با این اقدام، در عمل خود را در میانه کشمکش منطقه ای و بین المللی قرار داده و احتمال می رود که تمام بنیان اقتصادی و اجتماعی آن به مخاطره بیفتد.

سفیر فلسطین در بغداد بیان کرد که این سازش بیش از پیش منجر به تشدید درگیری ها و مشکلات امنیتی در منطقه شده و بر اوضاع شیخ نشین امارات اثر منفی خواهد داشت .

احمد العقل گفت که امارات با این توافق هیچ سودی نخواهد برد بلکه فقط خدمت رایگانی برای بهره برداری ترامپ از آن در رقابت انتخاباتی آمریکا و همچنین به شخص نتانیاهو برای بهره برداری سیاسی از آن در سرزمین های اشغالی ارائه کرده است.

این مقام دیپلماتیک فلسطینی درباره پیوستن دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به توافق گفت که طبق اعلام ترامپ و نتانیاهو احتمالا برخی دیگر از شیخ نشین های حوزه خلیج فارس به آن بپیوندند.

وی در عین حال ابراز خرسند کردی که واکنش ها به توافق امارات و رژیم صهیونیستی بیش از حد انتظار ابوظبی بوده و همین امر به احتمال بر دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که قصد پیوستن به توافق را دارند، اثر خواهد گذاشت.

احمد العقل تاکید کرد که عادی سازی روابط امارات با اسرائیل، خنجری بر پشت ملت فلسطین و خیانتی بزرگ به قدس شریف است.

وی دلال عادی سازی روابط میان اسراییل و کشورهای منطقه را دونالد ترامپ خواند و گفت که آمریکا می خواهد کل منطقه را تقدیم اسرائیل کند.

به گفته وی، آمریکا با دشمن تراشی های توهمی در منطقه، توجه ها را می خواهد از رژیم صهیونیستی منحرف کند.

سفیر فلسطین در بغداد طرح معامله قرن و قلمداد کردن قدس به عنوان پایتخت اسراییل توسط دولت ترامپ را همگی در راستای تحمیل این رژیم غاصب بر منطقه دانست.

احمد العقل بر ادامه مقاومت ملت فلسطین تا آزادی کامل سرزمین های اشغالی و قدس شریف تاکید کرد و افزود که در زمان حاضر همه دولت های عربی از فلسطین دست کشیده اند و همه آن ها شعار «فلسطین به ما چه» را  سر داده اند  اما حتی اگر تنها بمانیم، باز هم می ایستیم.

وی با بیان اینکه حکام امروز عرب نماینده و انعکاسی از خواست ملت های عربی نیستند، گفت: روزهای آینده شاهد تغییر مثبت از سوی مقاومت خواهیم بود و جنگ تمدنی اسرائیل و عرب آغاز خواهد شد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه شب گذشته (۲۳ مرداد) در بیانیه ای مشترک عادی سازی روابط را بین ابوظبی و تل اویو اعلام کردند امری که با واکنش های منفی اغلب کشورهای و جنبش های آزادیخواهانه منطقه مواجه شد.

در این راستا در نخستین واکنش ها، ملت مظلوم فلسطین جمعه گذشته به خیابان ها آمده و به نشانه اعتراض به این توافق شرم آور تصاویر ترامپ، نتانیاهو و محمد بن زاید را به آتش کشیدند.

جریان های سیاسی و جهادی و شبکه های اجتماعی در عراق نیز نسبت به این توافق واکنش های تندی داشته و گفته شده که قرار است در این راستا مجموعه ای از فعالیت های مختلف سیاسی و اجتماعی در مخالفت با این توافق برگزار شود.

اعضای ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» به عنوان بزرگترین فراکسیون در پارلمان و جریان سیاسی نزدیک به الحشد الشعبی شب گذشته (یکشنبه) به نشانه همبستگی با ملت مظلوم فلسطین در سفارتخانه فلسطین در بغداد حضور یافته و مخالفت خود را با توافق ننگین امارات اعلام کردند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha