صنوف آلاینده کردستان با هدف صیانت از حقوق شهروندی ساماندهی می‌شوند

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم با هدف صیانت از حقوق شهروندان در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا،  شهرام ملکی ظهر روز دوشنبه در جلسه تعیین تکلیف و ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهری کردستان اظهار داشت: ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهری با هدف حفظ امنیت و آرامش محیط زندگی شهروندان و زیبا سازی فضای شهری باید در اولویت دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی افزود: در این رابطه کارگروه ساماندهی صنوف مزاحم در مناطق شهری استان تشکیل و اقدامات مورد نیاز جهت تسهیل در ساماندهی این اصناف عملیاتی شده و بطور مرتب این موضوع پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی برای ساماندهی این صنوف،  شهرداری‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره صنعت، معدن و تجارت استان‌ها موظف به ساماندهی و صدور مجوز برای فعالین این بخش در قالب مجتمع ها هستند.

ملکی یادآور شد: در این رابطه می بایست دستگاه‌های متولی نسبت به تامین زمین و انجام مقدمات جابجایی این اصناف و ساماندهی آنها در قالب مجتمع در حریم شهری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مجتمع های ذکر شده بایستی و به حریم شهری منتقل و پیش بینی لازم جهت توسعه و همچنین ساماندهی و پذیرش متقاضیان جدید در این محل‌ها لحاظ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha