رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارند

دزفول- ایرنا- مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول با قدردانی از تلاش خبرنگاران ایرنا در تنویر افکار عمومی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارند.

به گزارش ایرنا، حسن دزفولی روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر دزفول افزود: انعکاس شایسته فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: تعامل ایرنا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول موجب ترویج این فریضه مهم در سطح جامعه خواهد شد.

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول گفت: همه باید در ترویج و فرهنگ سازی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.
وی با بیان اینکه تاثیر انتشار هر مطلب توسط رسانه‌ها از ۱۰ ها کلاس آموزشی بیشتر است، افزود: می‌توان از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف مدنظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به خوبی استفاده کرد.
دزفولی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف رسانه‌ها دانست و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول و خبرگزاری ایرنا می‌توانند برنامه‌های مشترکی در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار کنند.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول  با اشاره به تغییر رویکرد این ستاد گفت: تلاش بر این است در راستای امربه معروف و نهی از منکر تخصصی در حوزه های مختلف نظیر محیط زیست و مسائل خانواده گام برداشته شود. 
وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیگیر مطالبات مردمی است، افزود: هر کس می‌تواند در حوزه های تخصصی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سامانه این ستاد ثبت نام و بعد از صدور مجوز فعالیت خود را آغاز کند.

دزفولی اظهارداشت: همه آحاد مردم طبق موازین شرعی و قانونی حق دارند تمام مسوولان ادارات و سازمان‌های دولتی را نصیحت، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر کنند.
وی افزود: سازمان‌ها، ادارات، نهادها و گروه‌های مردم نهاد هرچه بتوانند در کنار هم باشند و از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند به طور قطع در رفع مشکلات مردم و پاسداری از ارزش‌های دینی موثرتر هستند.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در پنج ماه نخست امسال گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی با همکاری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان‌های دولتی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شدند.
وی افزود: ۴۰ برنامه فرهنگی آموزشی نیز در هفته حجاب و عفاف با همکاری جامعه بسیج زنان در شهرستان دزفول اجرا شد.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول با اشاره به شیوع کرونا اظهارداشت: ضابطین این ستاد همکاری خوبی در راستای برقراری امنیت در سطح شهرستان به ویژه تفرجگاه‌ها با ستاد مبارزه با کرونا داشتند که تاکنون هشت مرحله کمک معیشتی تهیه و بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.
وی ارائه خدمات مشاوره‌ای به این خانواده‌ها را یادآور شد و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول همچنین به دستگاه‌های ذیصلاح برای ارتقای امنیتی اجتماعی کمک کرده است.
دزفولی بیان کرد: تلاش شده کلاس‌های آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت مجازی برگزار شوند و در صورت لزوم برگزاری حضوری دوره‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده‌اند.
مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول اولویت مهم این ستاد در سال جاری را مبارزه با  کرونا و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: در ماه محرم ضمن اینکه باید برای عزاداری‌ها برنامه ریزی کنیم نباید از بیماری کرونا غافل شویم.
وی با تاکید بر لزوم خودداری از تجمع برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، هیات‌های مذهبی، مبلغان و مداحان در ایام محرم باید در راستای فرهنگ سازی و توجه به پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دزفولی از همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی که با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری داشته اند قدردانی کرد و افزود: در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مقرر شد تمام شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و سازمان های دولتی با همکاری فرمانداری ویژه دزفول برنامه های خود را در زمینه‌های فرهنگی، تبلیغی و نشست‌های بصیرتی با رویکرد مطالبه‌گری اجرا کنند ضمن اینکه کارگاه آموزشی و توجیهی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری برای روحانیون و مداحان و مسوولان هیات‌های عزاداری توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های طرح طلایه داران معروف برای امر واجب تذکر لسانی در هیات‌های عزاداری توجیه و سازماندهی می‌شوند، گفت: نشست هم اندیشی با حضور نخبگان، حقوق دانان و صاحب نظران در خصوص رویکرد مطالبه گری مردم از مسوولان برگزار می‌شود.

مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول اظهارداشت: تجلیل از فعالان برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر و اعزام کارشناسان اجتماعی و مذهبی به رادیو از دیگر فعالیت‌های این ستاد در هفته امر به معروف و نهی از منکر خواهند بود.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و لزوم کمک به خانواده‌های آسیب دیده، تمام شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی و حوزه‌های بسیج نسبت به تهیه ارزاق و مواد غذایی و کمک‌های مالی اقدام می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha