۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
کد خبر: 83910992
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

در دولت تدبیر و امید ۱۸۷ واحد آموزشی در قم احداث شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
کد خبر: 83910992
در دولت تدبیر و امید ۱۸۷ واحد آموزشی در قم احداث شد

قم - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: طی هفت سال گذشته و از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۸۷ واحد آموزشی در قم احداث شده که این رقم از زمان استان شدن قم بی نظیر است.

"حمیدرضا شیخ الاسلام" روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قم با حضور "الهیار ترکمن" معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، در تالار آموزش مجتمع رفاهی خانه معلم شماره یک این استان اظهار داشت: در سال ۹۲ قم طبق آمار ارائه شده از سوی نوسازی مدارس کشور از نظر فضاهای آموزشی در رتبه ۳۲ کشور قرار داشت ولی هم اکنون رتبه این استان ۲۶ می باشد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه قم تنها استانی در کشور است که ۹۷ درصد تعداد دانش آموزان و همچنین مساحت فضاهای آموزشی آن در سطح شهر قرار دارد، گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم بیش از ۷۱ هزار تَن به جمعیت دانش آموزی قم افزوده شد، و هم اکنون با بالاترین تراکم کمترین کسری فضای آموزشی را داریم و علت آن هم تمرکز تراکم دانش آموزی در شهر است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم یادآور شد: در سال تحصیلی ۹۳ - ۹۲ تعداد دانش آموزان ورودی استان ۲۰۲ هزار تَن بود ولی برای سال تحصیلی ۴۰۰ - ۹۹ تعداد دانش آموزان استان ۲۷۳ هزار تَن پیش بینی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ۵۰ هزار تَن دانش آموز تبعه افغانستان در قم خاطرنشان کرد: قم با توجه به اینکه بیشترین دانش آموز اتباع را دارد ولی با این حال برای سال تحصیلی در پیش رو وضعیت ثبت نام آن دسته از اتباع که کارت اقامت ندارند، همچنان مشخص نیست.

شیخ الاسلام با بیان اینکه قریب به اتفاق روحانیان قم در تابستان به استان های دیگر مهاجرت هایی را دارند و این موضوع باعث می شود، ثبت نام فرزندان خود را با تاخیر انجام دهند بیان کرد: سال گذشته در این ایام ضریب ثبت نام دانش آموزی در قم ۷۱ درصد بود ولی اکنون با وجود مشکل هایی که برای ثبت نام فرزندان اتباع و همچنین افراد روحانی وجود دارد، این نرخ ۹۳ درصد می باشد.

"الهیار ترکمن" معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه برای شرکت در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قم به این شهر سفر کرد. / 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha