۱۵ پرونده قضایی ساخت و ساز اراضی کشاورزی در خلخال تشکیل شد

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: امسال با تشکیل ۱۵ مورد پرونده قضایی علیه افراد متخلف بخاطر ساخت و ساز اراضی کشاورزی در محاکم قضایی این شهرستان طرح دعوی شد.

بهبود علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مدت با اجرای ۶ مورد حکم قضایی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان ، سطح بزرگی  از اراضی کشاورزی رفع تصرف ،پاکسازی و برای کشت و زارعت احیا شد.

وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی خلخال اقدام به صدور ۳۰ مورد اخطار کتبی به اقدام‌کنندگان به ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و همچنین توقف ۱۵ مورد عملیات ساخت و ساز کرد.

وی با تقدیر از همکاری دستگاه قضایی بویژه دادستان عمومی و انقلاب خلخال در اجرای احکام قضایی قلع و قمع صادر شده از سوی شعب مختلف دادگستری این شهرستان گفت: از سال ۱۳۸۵ مدیریت جهاد کشاورزی خلخال علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود مبنی بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون رفع تجاوز و جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی اقدام به تشکیل پرونده‌های قضایی علیه متخلفان احداث بنا در اراضی با کاربری زراعی کرده است.

علیزاده افزود: در این مدت برای ۳۴ پرونده قضایی تشکیل شده در دادگستری خلخال حکم قضایی قلع و قمع صادر و این احکام با همکاری دادستانی اجرا و بناهای احداث شده تخریب و زمین به حالت اولیه کشت و زراعت بازگردانده شده است.

وی افزود: حفظ کاربری‌های زراعی و باغی و پیشگیری از تغییر کاربری در اولویت برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته و با افرادی که اقدام به احداث بنا و ساختمان مسکونی و تجاری کنند، برخورد می‌شود.

او به کشاورزان و باغداران توصیه کرد بدون اخذ مجوزهای قانونی از هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی پرهیز کرده و قبل از اقدام نسبت به کسب اطلاع از مدیریت جهاد کشاورزی و یا مراجعه به مراکز مشاوره اقدام کنند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha