بهزیستی خراسان شمالی ۷۵ میلیارد ریال اقلام بهداشتی خریداری کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این اداره کل ۷۵ میلیارد ریال اقلام بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون خریداری و بین مددجویان و مراکز زیرپوشش خود توزیع کرده است.

اسماعیل قربانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقلام بهداشتی خریداری شده نظیر ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش به میزان ۴۰ میلیارد ریال در اختیار مددجویان و  ۳۵ میلیارد ریال دیگر نیز در اختیار ۶۲ مرکز و موسسه زیر مجموعه این اداره کل قرار گرفته است.

وی با بیان این که مراکز و کلینیک های ترک اعتیاد زیر پوشش بهزیستی می توانند با نیمی از ظرفیت خود فعالیت کنند گفت: هم اکنون ۷۰کلینیک، ۲۱ کمپ و مرکز ترک اعتیاد، سه مرکز گذری کاهش آسیب و چهار سرپناه شبانه برای معتادان بی خانمان در استان فعالند.  

وی با بیان این که دو مرکز ترک اعتیاد در راز و جرگلان بتازگی تعطیل شده است اظهار داشت: یکی از مشکلات مراکز ترک اعتیاد نبود مسوول فنی و پزشک است که موجب تعطیلی یکی از مراکز شده است و مرکز دیگر این شهرستان نیز به علت نداشتن پذیرش موقتا تعطیل است.

قربانی با بیان این که پذیرش کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز نگهداری این کودکان همچنان ادامه دارد گفت: امسال ۲۲۵ نوجوان، کودک و نوزاد در  ۱۲ مرکز غیر دولتی و دو شیرخوارگاه استان پذیرش شده اند.

وی اظهار داشت: امسال تسهیلات اشتغال زایی مددجویان بهزیستی نیز افزایش و به ۳۱۹ میلیارد ریال رسیده است و متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات، طرح ها و پرونده های خود را ارائه کنند.   

وی میزان این تسهیلات را در سال گذشته ۲۳۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته  ۸۷ درصد آن محقق شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۲۲ هزار و ۸۵۲ خانوار در این استان مستمری بگیر بهزیستی هستند.

در خراسان شمالی نام ۱۰۷ هزار مددجو در سامانه بهزیستی به ثبت رسیده که از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha