نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: عزاداری محرم باید به فضای شهری آورده شود

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: به خاطر محدودیت‌هایی که به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا ایجاد شده است باید عزاداری را از چهار دیواری حسینیه و مسجد به فضای باز شهری بیاوریم تا همه شهر حسینیه سید الشهدا(ع) شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی روز سه‌شنبه در همایش مشترک ائمه جمعه  و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: با ابتکار می‌توانید کل شهر را به حسینیه امام حسین(ع) تبدیل کنید که این حرکت بزرگ مستلزم همکاری مساجد نیز هست. شما می‌توانید در یک میدان بزرگی با رعایت فاصله اجتماعی، عزاداری امام حسین(ع) را انجام بدهید. همه ما عاشق و دلداده سیدالشهدا(ع) هستیم و همه در تلاشند که شور و هیجان حسینی امسال را بیشتر کنند.

وی ادامه داد: همه عاشق ابا عبدالله(ع) هستند و تلاش می کنند تا پرچم سیدالشهدا(ع) همیشه در اهتزار باشد. کرونا واقعیت این روزهای جهان است که ما در مقابل آن، باید به فکر راه چاره باشیم .دنیای امروز، دنیای هنرهای گوناگون است و ما باید از همین هنرها در عزاداری امام حسین(ع) بهره بگیریم و نمی‌شود بگوییم چون طبل و سنج نیست نمی‌توانیم در عزاداری امام حسین(ع) زنجیر زنی کنیم این درست نیست زیرا مداحان با هنرشان باید جوری نوحه خوانی کنند که برای زنجیر زدن نیاز به طبل و سنج نباشد.

امام جمعه مشهد گفت: مساله‌ای که برای ائمه جمعه و مسوولان ادارات تبلیغات حائز اهمیت است این است که کار اصلی و رسالت ما نوکری در خانه ابی عبدالله(ع) است تا بتوانیم اهتزاز این پرچم را با استفاده از موقعیت‌ها و امکانات موجود بیشتر کنیم و  همه باید جدیت کنند که محرم، تاسوعا و عاشورا امسال همین طور باشد.

علم الهدی افزود: این را باید با یک کار ابتکاری انجام داد تا بتوانیم از این محدودیتی که برای عزای امام حسین(ع) ایجاد شده است خارج شده و آن را در شهر گسترده‌تر برگزار کنیم چرا که ما همیشه نوکر سیدالشهدا(ع) بوده و هستیم.و شما عزیزان هم از هیچ کاری برای باشکوهی این عزا فروگذار نباشید و باید توجه داشته باشیم که این عزاداری با اجرای دستور العمل های بهداشتی ستاد کرونا صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همه هستی این انقلاب ما از اسلام است و همان طور که امام راحل فرمودند:"این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" و  انشاء الله با عنایت سیدالشهدا(ع) یک عزاداری پرشور و هیجانی داشته باشیم و این عزاداری هم در شهرها و روستاها با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha