هفته دولت ۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان کردستان توزیع می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با همکاری مجموعه دولت و خیران در هفته دولت ۳۰ هزار بسته حمایتی بین مردم مناطق محروم و حاشیه شهرهای این استان توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز چهارشنبه در نشست خبری استاندار کردستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: برای تهیه این بسته ها پنج میلیارد تومان اعتبار از محل کمک خیران و اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا دولت حمایت خود را به صورت ویژه در کشور و این استان انجام داده و تاکنون ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که‌ با استفاده از این اعتبار ۶۰ هزار بسته بهداشتی، ۲۰ هزار بسته معیشتی تهیه و بین مردم نیازمند استان توزیع شد و ۲۴ هزار و ۶۰۰ کارت هدیه ویژه نیز به مرزنشینان و کولبران پرداخت گردید.

۱۲ طرح اقتصادی در کردستان آماده افتتاح است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع کردستان گفت: هم اکنون تا پایان سال جاری ۱۲ طرح اقصادی با هزینه کرد ۹۱۰ میلیار تومانی به بهره برداری می‌رسد و پس از ان تا آخر سال مالی ۱۳۹۹ نیز هفت طرح دیگر با هزینه کرد ۶۵۰ میلیارد تومانی در حال تکمیل است.

جعفری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی زنجیره فولاد در دو شهرستان قروه و بیجار در حال انجام است، گفت: در راستای اجرای این پروژه عظیم اقتصادی، بیش از ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد که تا ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: زنجیره فولاد کردستان از پروژه‌های بسیار مهم  و مطالبه اصلی مردم استان است که زمینه ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ هزار نفر به طور مستقیم را فراهم خواهد کرد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha