۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۲
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83915135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد سوریه از سکوت شورای امنیت در قبال اشغالگری آمریکا

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، حمایت برخی اعضای شورای امنیت از تروریست‌ها را افشا کرد و گفت: این شورا برای پایان دادن اشغالگری آمریکا در سوریه چه اقدامی انجام داده است؟

بشار الجعفری روز چهارشنبه در نشست مجازی شورای امنیت که با موضوع سوریه برگزار شد، در ابتدا به همتای روسی خود به خاطر از دست دادن تعدادی از افسران نظامی در سوریه در پی اقدام تروریستی، تسلیت گفت.
وی افزود: از زمانی که شورای امنیت بر راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران کشورم تاکید کرد، پس از گذشت یک سال ، برخی از اعضای این شورا متاسفانه به سوء استفاده از آن برای پشتیبانی از جنگ تروریستی علیه سوریه و توجیه اشغال سرزمین‌های آن و سرمایه گذاری در تروریسم روی آورده‌اند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ادامه داد: هرگاه ما شکایتی را درباره تجاوزات تروریست‌ها تقدیم شورای امنیت کردیم، فشار کشورهای غربی افزایش یافت تا تلاش‌های شورای امنیت را تحریف کند و مانع از انجام این نقش در حفظ مفاد منشور شود.
الجعفری با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه، اضافه کرد: شورای امنیت برای پایان دادن به اشغالگری آمریکا و ترکیه در کشورم چه اقدامی کرده‌اند؟ شورای شما چه اقداماتی را برای پشتیبانی از تلاش های دولت سوریه و متحدانش برای مقابله با تروریسم و مقابله با ده‌ها هزار تروریست خارجی انجام داده است؟
وی تصریح کرد: برخی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد قصد دارند فرایند سیاسی در حل بحران سوریه را تضعیف کنند. تاکید می‌کنم که این فرایند باید سوری-سوری بدون هرگونه دخالت خارجی باقی بماند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: در مقطعی که اعضای شورای امنیت در ابتدای همه قطعنامه‌های خود در رابطه با اوضاع کشور من، برای احترام به حاکمیت جمهوری عربی سوریه و وحدت و تمامیت ارضی سرزمین آن تعهد جدی دادند، نیروهای اشغالگر آمریکایی در مقابل سازمان ملل و جامعه بین المللی قدم جدیدی برای غارت منابع و منابع طبیعی سوریه از جمله نفت و گاز سوریه برداشتند. 
الجعفری به همکاری شرکت آمریکایی با جدایی طلبان قسد در اشغال سرزمین سوریه و همچنین سرقت منابع نفتی آن اشاره کرد و گفت: این رفتار آمریکا که مغایر حقوق بین الملل، منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت است ، جای تعجب ندارد چرا که دولت آمریکا با تملک و قاچاق سازمان تروریستی (داعش) با نفت غارت شده سوریه و قاچاق آن به ترکیه با همکاری رژیم اردوغان که حامی تروریسم است، تسهیل کننده است. 
وی همچنین از عملکرد دولت ترکیه در تجاوز به سرزمین سوریه، حمایت از برخی گروه‌های تروریستی و همکاری در قاچاق نفت این کشور به شدت انتقاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha