حسین پالار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش، مهمترین ضرورت در آستانه سال تحصیلی جدید، فراهم کردن تجهیزات آموزش مجازی همچون تلفن همراه و تبلت های هوشمند است که در حال حاضر با کمبود این امکانات در میان دانش اموزان نکایی روبرو هستیم.
وی با اشاره به جمعیت ۲۱ هزار نفری دانش آموزان نکایی اظهار کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ دانش آموز نکایی هیچگونه دسترسی به ابزار هوشمند برای حضور در کلاس های مجازی ندارند.
مدیر آموزش و پرورش گفت: فراهم کردن تجهیزات آموزش مجازی در مناطق روستایی و تلاش برای سرویسدهی مناسب اینترنتی در روستاها از دیگر موارد مهمی است که نباید از نظر دور نگه داشته شود.
پالار افزود: بسیاری از دانش آموزان نکایی در روستاها فاقد تجهیزات آموزش مجازی و موبایل هوشمند برای فراگیری دروس آموزشی در دوران کرونا هستند، و این مسئله ورود خیرین و نهادهای دیگر را برای تامین نیاز دانش اموزان ضروری می کند.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سمن های دانش اموزی یکی دیگر از راهکارهای پیشرو است که باید به سرعت فعال شوند زیرا تا آغاز سال تاحصیلی زمان زیادی باقی نمانده است.
مدیر آموزش و پرورش بر ضعف زیرساخت های اینترنتی در برخی از روستاهای بالادست و کوهستانی شهرستان نکا اشاره کرد و گفت: پایین بودن سرعت اینترنت در نقاط مختلف شهرستان از گلایه های برخی از خانواده ها است که رایزنی در این بخش انجام شد و با مدیریت مدیران شهرستانی و استانی در این حوزه، امیدواریم این مشکل رفع و یا به حداقل برسد.
آموزش و پرورش مازندران چندی پیش اعلام کرد که ۴۰ هزار نفر از جمعیت ۵۶۰ هزار نفری دانش آموزان استان فاقد هرگونه امکانات حضور در کلاس های مجازی هستند که به عبارتی حدود هفت درصد کل دانش اموزان را شامل می شود.
این در حالی است که در شهرستان نکاآامار دانش آموزان فاقد تجهیزات آموزشی مجازی بیش از چهار برابر میانگین استان است که نشان از شدت کم برخوداری دانش اموزان در منطقه شرقی مازندران دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نکا در شرق مازندران دارای ۲۱ هزار نفر دانشآموز در پایههای تحصیلی مختلف است.
نظر شما