پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری کرمانشاه امسال افتتاح می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی کرمانشاه گفت: امیدوارم با تداوم حمایت‌های استاندار و تخصیص اعتبار مصوب شده تا پایان سال جاری شاهد افتتاح پیست استاندارد هیات در مجموعه دهکده المپیک کرمانشاه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد کرانی روز پنجشنبه در نشستی خبری که در محل هیات موتورسواری و اتومبیل رانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برای راه اندازی و احداث این پیست چندمنظوره ۲۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و محل آن در دهکده المپیک کرمانشاه جانمایی شده است.

وی با بیان ابنکه کار احداث پیست موتورسواری و اتومبیل رانی پس از آغاز به کار ظرف مدت ۶ ماه به بهره برداری می رسد، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری شاهد این اتفاق مهم باشیم.

کرانی یادآوری کرد: با راه اندازی این پیست چندمنظوره می توانیم میزبانی مسابقات کشوری و حتی بین المللی را نیز بر عهده بگیریم.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی کرمانشاه در ادامه از راه اندازی آکادمی این هیات در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بخش عمده ای از کار انجام و احتمالا تا پایان تابستان شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی یکی دیگر از مهمترین برنامه های در دست اجرای هیات را آموزش علاقه مندان به رانندگی و بخصوص افراد متخلف معرفی شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد و گفت: مربیان هیات به صورت اصولی به آموزش این افراد اقدام می کنند.

کرانی تصریح کرد: یکی دیگر از ثمراتی که راه اندازی آکادمی موتورسواری و اتومبیل رانی به همراه دارد جذب جوانان علاقه مند به این ورزش و تخلیه انرژی آنان در محیطی استاندارد به جای خیابان ها است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت ۶۰۵ ورزشکار در سطح استان خبر داد و گفت: حدود ۵۰ داور و مربی نیز در هیات فعالیت می کنند.

وی همچنین از فعال بودن برخی هیات های شهرستانی مانند سرپل ذهاب، قصرشیرین، جوانرود، پاوه، صحنه، کنگاور و اسلام آبادغرب خبر داد و گفت: در شهرستانی مانند صحنه با کمک بخش خصوصی قرار است یک پیست موتورکراس و آفرود افتتاح شود.

کرانی در پایان، تقویت بخش بانوان هیات را یکی دیگر از برنامه های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: هم اکنون حدود ۱۵ ورزشکار خانم فعالیت می کنند اما با توجه به استقبال بسیار خوبی که در میان بانوان وجود دارد لازم است کارهای بهتری برای فعالیت گسترده تر آنها صورت بگیرد.