۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 83916054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیران مدرسه‌ساز به مدارس روستایی نیز توجه کنند

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷
کد خبر: 83916054
خیران مدرسه‌ساز به مدارس روستایی نیز توجه کنند

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه خواستار ورود خیران مدرسه‌ساز برای رفع مشکلات مدارس روستاهای بخش سراجوی شهرستان شد و گفت: مدارس روستاهای این بخش قدیمی و فرسوده هستند و امیدواریم با ورود خیران مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان این بخش را حل کنیم.

سید علی موسوی حسینی روز پنج شنبه در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس اظهار داشت: هدایت خیران به سمت بخش سراجو که مشکلات اساسی دارند ضروری و نیاز است.
وی گفت: برخی مدارس این بخش نیاز به تعمیر دارد که می توان با کمک خیران این تعمیرات را انجام داد.
وی به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: بازگشایی مدارس با در نظر گرفتن تمامی شرایط و برنامه ریزی های لازم انجام شود با اینحال امیدواریم شرایط و آمار کرونا کاهش یابد تا شاهد بازگشایی مدارس به صورت حضوری باشیم.
فرماندار مراغه به کاهش منابع داخلی آموزش و پرورش از زمان شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا بسیاری از اماکن زیرمجموعه آموزش و پرورش شهرستان تعطیل شدند که این موضوع موجب کاهش منابع داخلی و ایجاد مشکلاتی برای آموزش و پرورش شهرستان شد.
موسوی حسینی به ظرفیت های بسیار بالای معلمان شهرستان اشاره کرد و گفت: مراغه در تولید محتوا و تدریس در فضای مجازی یکی از برترین های استان است و امیدواریم در سال تحصیلی جدید بتوانیم از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری مراغه نیز در این جلسه گفت: کمبود مربی بهداشت در مدارس شهرستان معضل اساسی است که باید در این خصوص تمهیداتی اتخاذ شود.
موسی شعفی گفت: متاسفانه تعداد مربی بهداشت با توجه به نسبت تعداد ۵۲ هزار نفری دانش آموز در شهرستان بسیار پایین است.
۹۵ درصد دانش آموزان مراغه ثبت نام شدند
رییس آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت نام سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش مراغه، بیش از ۹۵ درصد از دانش‌آموزان ثبت‌نام شدند.
رضا آسیابی گفت: همچنین ۹۰ درصد کتاب های درسی دانش آموزان خریداری شده و فقط کتاب های هنرستان کاردانش و قسمتی از دانش آموزان باقی مانده که بزودی خریداری خواهد شد.
وی گفت: امسال در ۵۰۰ مدرسه روستایی و شهری و ۵۲ هزار دانش آموز و سه هزار همکار شاغل آموزش و پرورش آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی جدید داریم.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ شهریور آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور است، گفت: در صورت وضعیت قرمز کرونا در شهرستان مدارس به صورت آنلاین و در شبکه شاد خواهد بود.
آسیابی ادامه داد: در صورت وضعیت زرد برخی دروس به صورت حضوری و برخی به صورت شیفت بندی و در حداقل زمان خواهد بود.
وی اضافه کرد: در وضعیت سفید حضور تمامی دانش اموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.
وی اضافه کرد: کلیه مدارس شهرستان در تعطیلات تعمیر و نواقصات آن ها رفع شده است.
وی افزود: امسال هیچ کلاسی بدون معلم در شهرستان نخواهد بود.
بخشدار سراجوی مراغه نیز در این جلسه گفت: کیفیت مدارس در روستاهای بخش سراجو بسیار پایین و بسیاری از مدارس فرسوده و قدیمی هستند.
فرخ محمدزاده گفت: کمبود امکانات در روستاهای دهستان قوری چای یکی از اصلی ترین دغدغه های تحصیلی دانش آموزان منطقه است.
وی گفت: متاسفانه ۳۱ روستای بخش سراجو با مشکل اینترنت مواجه است که قسمتی از این روستاها با هماهنگی فرمانداری در حال حل شدن است.
بخشدار مرکزی مراغه نیز در این جلسه گفت: خیران مدرسه ساز برای اجرای پروژه های احداث و تجهیز مدارس ورود کنند.
مصطفی مجیدی گفت: بخش مرکزی مراغه آماده همراهسچی، استقبال و همکاری با خیران است.
وی گفت: مراسم بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونا یا به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری در روستاهای بخش مرکزی برگزار خواهد شد و این بخش برای مراسم بازگشایی آمادگی کامل دارد.
معاون شهردار مراغه نیز در این جلسه گفت: خط کشی معابر، سرعت کاه ها و عابرین پیاده شهر، لکه گیری و آسفالت معابر شهر و شستشوی معابر و محدوده مدارس از اقدامات شهرداری برای استقبال از بازگشایی مدارس است.
رحمت عطایی گفت: افزایش ساعات کاری حمل و نقل عمومی، ساماندهی سرویس مدارس و نصب بنر استقبال از مهر در حمل و نقل عمومی از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری خواهد بود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha