هنیه: تاریخ به عاملان عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر رحم نمی‌کند

تهران- ایرنا- رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: تاریخ به کسانی که روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی کردند رحم نمی‌کند و مردم آنها را نمی‌بخشند و ملت ما هرگز تسلیم نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «اسماعیل هنیه»  پنجشنبه شب در مصاحبه با شبکه «تی آر تی» ترکیه افزود: توافق میان امارات و اسرائیل مغایر با اجماع عربی و اسلامی درباره مساله فلسطین است.

وی ادامه داد: سه توهم، حکام [عربی] را به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر کشاند، نخست اینکه آنها معتقدند که ملت‌های عربی و اسلامی در وضعیت شکست قرار دارند و اسرائیل پیروز شده است؛ اما امت اسلامی شکست نخورده و ملت ما از زمان اشغال فلسطین دست از مبارزه بر نداشته است.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بیان کرد: "توهم دوم مربوط به برخی از حکام می‌شود که معتقدند مشروعیت سیاسی نه از داخل بلکه از خارج حاصل می‌شود و دستیابی به حمایت آمریکا تنها با برقراری روابط با رژیم اشغالگر صورت می‌گیرد. "

هنیه اضافه کرد: توهم سوم این است که برخی‌ها معتقدند، رژیم اشغالگر؛ صلح و همزیستی با ملت‌های منطقه را می‌خواهد، اما این رژیم برپایه خشونت و سرکوب است.

رییس دفتر سیاسی حماس از امارات متحده عربی خواست تا از توافق با رژیم صهیونیستی برای عادی کردن روابط خارج شود.

وی همچنین تصریح کرد: ما با مواضع سیاسی مصر که توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی را برای عادی‌سازی روابط تایید کرده است، مخالفیم و هرگونه توافق میان مصر و اسرائیل یا هرگونه توافق برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را تایید نمی‌کنیم.

هنیه با بیان اینکه شرایط در غزه بسیار سخت بوده و وضعیت انسانی در این باریکه در آستانه فروپاشی است، گفت: مسؤولیت وخامت اوضاع در غزه با رژیم اشغالگر است.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد: ما نشانه‌های نگران کننده‌ای در خصوص وضعیت فقر، بیکاری و آسیب به زیر ساخت‌های غزه به دلیل محاصره و حملات به آن می‌بینیم.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از آنچه «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خواند، خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت‌های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تامین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فروبردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha