۲ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 83917157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیدات دامی استان زنجان سالانه بیش از ۱۳ هزار تن افزایش یافته است

زنجان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تولیدات دامی این استان طی فعالیت دولت تدبیر و امید سالانه ۱۳ هزار و ۲۸۰ تن افزایش یافته است.

محمدعلی صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستاوردهای جهادکشاورزی استان زنجان در بخش تولیدات دامی طی سالهای دولت تدبیر و امید افزود: هم اکنون ۳۴۰ واحد صنعتی پرورش دام و یک میلیون ۲۷۵ هزار راس دام در استان زنجان فعال است که سالانه بیش از ۱۴ هزار تن گوشت قرمز و ۱۵۰ هزار تن شیر در این واحدها تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۲۴ واحد پرورش طیور صنعتی نیز در این استان فعال است یادآورشد: یک هزار و ۷۵۰ واحد سنتی روستایی نیز در سطح استان فعالیت دارند.

صادقی تصریح کرد: با فعالیت این واحدها سالانه ۵۴ هزار تن گوشت سفید و بیش از ۱۳ هزار تن تخم مرغ در استان تولید و عرضه می شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود سه هزارو ۵۰۰ تن محصولات لبنی از جمله پنیر، ماست، دوغ و خامه از این استان به کشورهای عراق، قطر، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، کویت و بحرین صادر می شود و میزان تولید سالانه عسل در استان حدود یک هزار و ۳۰۰ تن است.

صادقی افزایش توزیع حدود ۱۵۰جعبه ای تخم نوغان و افزایش تولید حدود ۲.۵ تنی پیله تر در سال۹۸، تثبیت ژن چند قلو زایی در ۷۰ روستا در گله های گوسفند نژاد افشاری، پروژه های در حال اجرای گوسفند داشتی ۳۱ هزار راسی مولد و ۳۰ هزار راس بره پرواری شرکت پایداری، توزیع  ۳۹ هزارو ۲۰۰تن کنجاله سویا و ۵۰ هزار و ۳۹۰تن ذرت بین مرغداران ،دامداران، زنجیره های تولید و کاخانجات خوراک دام و طیور و کسب رتبه اول کشوری در تامین جوجه و جمع آوری گوشت بوقلمون صنعتی را از دیگر دستاوردهای معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برشمرد.

وی همچنین ایجاد اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون صنعتی در کشور با توان تولید پنج هزارو ۳۵۰ تن گوشت بوقلمون در سال، آموزش سالیانه بیش از ۲۸ هزار نفر روز از مرغداران و دامداران استانی در راستای افزایش بهره وری و ارتقا سطح دانش فنی، تکمیل زنجیره های تامین گوشت شامل مرغ، بوقلمون، گوشت قرمز با تلفیق پروژه اصلاح نژاد(دام سبک) کسب رتبه اول کشوری در تامین جوجه و جمع آوری گوشت بوقلمون صنعتی،  کسب عنوان استان برتر در اصلاح نژاد دام سبک ( گوسفند افشاری)، احتساب زنجان برای اولین بار به عنوان یکی از استانهای برتر به لحاظ توزیع تخم و لارو نوغان (جز ۱۰ استان برتر توزیع کننده تخم نوغان کشور) را از نتایج فعالیت های انجام شده در این بخش از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha