غلامعلی کوهساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تعریض، ترانشهبرداری، دیوارهسازی و احداث ابنیه فنی جاده آزادشهر - شاهرود در دست اقدام است تا این محور آسیب دیده از سیل سال گذشته گلستان هر چه زودتر بهسازی و تعریض شود.
وی با یادآوری اهمیت تعریض و بهسازی محور ارتباطی مزبور که جزو جاده های اصلی بین استانی گلستان است، افزود: جاده آزادشهر - شاهرود تنها محور کوهستانی و ترانزیتی بدون تونل کشور بوده و هر روز تعداد زیادی تریلی و کامیون از جنوب و غرب کشور برای رسیدن به مرز و گمرک اینچهبرون گلستان و برعکس با هدف ترانزیت (مبدا یا مقصد) به کشورهای آسیای میانه عبور می کنند.
طول مسیر ارتباطی آزادشهر - شاهرود ۱۰۰ کیلومتر است که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه استان گلستان و بقیه در سمنان قرار دارد.
طرح بهسازی و تعریض جاده آزادشهر - شاهرود از محل اعتبارات ملی وزارت راه و شهرسازی از سال ۹۳ در حوزه دو استان گلستان و سمنان شروع شد ولی این محور در جریان سیل پارسال و چند مرحله رانش زمین آسیب جدی دید.
نماینده مردم آرامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استفاده از جاده ارتباطی رامیان - شاهرود در بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات بازسازی تخریب سیل پیش بینی شده است.
کوهساری با تاکید بر اینکه جاده مزبور نقش پدافند غیرعامل در هنگام بحران یا جایگزینی محور آزادشهر – شاهرود را دارد، افزود: اکنون جاده رامیان – شاهرود به سبب حوادث قهری نظیر سیل و رانش زمین وضعیت خوبی برای آمد و شد ندارد.
محور رامیان – شاهرود (سه راهی شاهرود - اولنگ) به طول ۵۲ کیلومتر است که حدود ۴۷ کیلومتر آن در حوزه استان گلستان قرار دارد.
شهرستانهای آزادشهر و رامیان در شرق گلستان حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.
نظر شما