عملیات اجرایی ۱۰۷ طرح با ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار در شهریار آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهریار گفت: همزمان با هفته دولت امسال، عملیات اجرایی ۱۰۷ پروژه عمرانی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای با ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار دراین شهرستان آغاز می‌شود.

نورالله طاهری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هفته دولت امسال با توجه به شرایط کشور باید ویژه‌تر دیده شود چون از سویی با اعمال تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم.

وی یادآورشد: در شهرستان شهریار شاید بیلان کار کمتر از سال‌های دیگر باشد اما با وجود همه مشکلات پیش‌رو، امسال تعداد پروژه‌های آماده کلنگ‌زنی و بهره‌برداری کمتر از گذشته نیست.

طاهری اظهارداشت: یکی از بزرگترین طرح‌های قابل بهره‌برداری طی هفته دولت امسال، پالایشگاه شیر است که بنا بود فاز نخست آن در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهریار گفت: طی هفته دولت امسال، فاز یک و دو این پالایشگاه شیر با ۶.۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این پالایشگاه شیر، تولید کره خوراکی به شیوه صنعتی برای نخستین‌بار در کشور است.

به گفته «طاهری» یکی دیگر از طرح‌های قابل بهره‌برداری شهرستان شهریار طی هفته دولت امسال، پروژه تولید شیر با ۱۰ هزار راس دام و با ۴۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری است.

فرماندار شهریار اضافه کرد: طی این هفته هفت طرح ورزشی و یک استادیوم در وحیدیه این شهرستان با مجموع ۲۷ میلیارد تومان هزینه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرداران مدرسه‌ساز شهریار

فرماندار شهریار گفت: مدرسه‌سازی توسط شهرداری‌های این شهرستان کار جدیدی است که اکنون عملیات اجرایی چهار طرح از آنها در دست اجرا و پنج مورد دیگر در دستور کار است.

وی از بهره‌برداری ۱۰ مدرسه در این شهرستان در هفته دولت و تحویل آنها تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش خبر داد و به مشارکت همه بخش‌های شهریار در امر مدرسه‌سازی اشاره کرد.

طاهری اعلام کرد: این شهرستان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب، ساخت گلخانه و افزایش بهره‌وری زمین‌های کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد.

پیشرفت ۵۵ درصدی شهرک صنعتی شهریار

فرماندار شهریار به روند اجرا و ساخت شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این منطقه تا ۲ سال قبل فقط سه درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در این مدت پیشرفت آن به ۵۵ درصد رسیده و زیرساخت‌های آن نیز در دست اجراست.

وی افزود: اکنون ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در همین شهرک صنعتی در دست اجراست و تا پایان امسال ۲۰ مورد از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

طاهری مساحت کنونی این شهرک صنعتی را ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و یادآورشد: اضافه شدن ۵۰۰ هکتار دیگر نیز در آینده و در مرحله دوم به این شهرک در دستور کار قرار دارد.

مطالبه دیرینه مردم در کانون توجه

فرماندار شهریار گفت: اجرای پل دپو در ورودی این شهرستان از ۲۰ سال قبل مورد مطالبه مردم بود و عملیات اجرایی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۸ آغاز شد و هم‌اکنون نزدیک به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهارداشت: یکی دیگر از مطالبه‌های دیرینه مردم شهریار، برخورداری از آب شرب سطحی بود و از همین رو مطالعه آبرسانی به شهرستان‌های غرب استان تهران در دستور شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت و در نهایت اجرای نخستین خط آب شرب از محل نصیرآباد آغاز شد.

طاهری ادامه داد: تا یک ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و به تدریج همه مردم این شهرستان از آب شرب سطحی بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار شهریار ضرورت اجرای این طرح را قرار داشتن این شهرستان در رتبه نخست فرونشست کشور خواند و تاکید کرد: با اجرای این طرح، بهره‌برداری عمقی از آب‌های زیرزمینی در این شهرستان متوقف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه مردم شهرستان آب آشامیدنی خود را پس از سال‌ها انتظار از محل سدهای طالقان و کرج مصرف می‌کنند.

شهریار فقط ۱۳۷ تخت بیمارستانی دارد

فرماندار شهریار جمعیت این شهرستان را بیش از ۸۵۰ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: با وجود این تعداد از مردم ساکن، شهریار هم‌اکنون فقط ۱۳۷ تخت بیمارستانی دارد.

طاهری به روند ساخت مراکز درمانی در این شهرستان اشاره کرد و از پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی (ره) این شهرستان پس از ۲۹ سال انتظار خبر داد.

وی اضافه کرد: شهریار پس از بهره‌برداری از این بیمارستان، مرکز درمانی نور و فاز توسعه بیمارستان سجاد باز هم در مورد تخت بیمارستانی دارای کمبود خواهد بود.

شهریار و ویروس کرونا

فرماندار شهریار به وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از نخستین روز اعلام شیوع این بیماری ستاد کرونا در شهرستان شهریار به ریاست فرماندار تشکیل شد.

وی افزود: در سطح شهرستان پیش از تعطیلی بازارها در کشور، مغازه‌ها و اماکن شلوغ تعطیل شد.

طاهری اعلام کرد: تا سه هفته قبل، وضعیت این شهرستان در خصوص شیوع ویروس کرونا به شرایط سفید نزدیک شده بود تا آنجا که تعداد فوتی‌ها به صفر رسید.

فرماندار شهریار گفت: با آغاز موج دوم کرونا، این شهرستان ۲ هفته سخت را سپری کرد تا آنجا که همه تخت‌های بیمارستانی پر شد و مجبور به اضافه کردن تخت به هر سه مرکز درمانی امام سجاد(ع)، نور و تامین اجتماعی شدیم.

وی بیان کرد: طی یک هفته گذشته و تا به امروز، وضعیت شیوع این بیماری بهتر شده و شهرستان در شرایط زرد قرار گرفته است و اکنون بیمارستان‌ها در شرایط عادی به سر می‌برند.

طاهری تاکید کرد: برخی از بیماران کرونایی از شهرستان‌های اطراف همچون ملارد، قدس و حتی پردیس و رباط کریم به شهرستان شهریار مراجعه می‌کردند و از همین‌رو تعداد فوتی‌های کرونایی این شهرستان ۱۹۷ نفر ثبت شده است.

به گفته وی نزدیک به چهار میلیارد تومان به مجموعه درمانی این شهرستان کمک شد تا جوابگوی بیماران کووید ۱۹ باشد و تجهیزات بهداشتی لازم نیز برای مدت طولانی تامین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha