۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83920365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۸۰۰ بنای غیر قانونی در شهریار تخریب شد

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83920365
۲ هزار و ۸۰۰ بنای غیر قانونی در شهریار تخریب شد

تهران- ایرنا- فرماندار شهریار گفت: در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیر قانونی، طی بیش از یک سال گذشته، ۲ هزار و ۸۰۰ بنا در این شهرستان تخریب شد.

نورالله طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلاتی که این شهرستان از سال‌های قبل به علت مهاجرپذیر بودن با آن مواجه است، ساخت و سازهای غیر قانونی در حریم شهرها محسوب می شود.

وی یادآورشد: هر ساله جمعیت قابل توجهی به استان تهران مهاجرت میکنند و بخشی از این جمعیت نیز به شهرستانها از جمله شهریار سرریز میشود.

طاهری اظهارداشت: زمانی که محلی برای اسکان این میزان جمعیت که حجم آن سالانه به ۲۵۰ هزار نفر میرسد، پیش بینی نشدهباشد، مردم برای تامین آن به حاشیه شهرها رفته و اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند.

فرماندار شهریار با بیان اینکه از سال گذشته تخریب و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه و حریم شهرهای این شهرستان کرده اند، گفت: در راستای مقابله با این روند، طی ۱۵ ماه گذشته، با حکم مراجع قضایی، ۲ هزار و ۸۰۰ بنای غیر قانونی که به شکل باغ ویلا احداث شده بودند، تخریب شدند.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان برای ساماندهی به این وضعیت و جلوگیری از ادامه روند ساخت و سازهای غیر قانونی، در تلاش است تا کاربری تمامی زمین های اطراف شهرها را به طور دقیق مشخص سازد.

طاهری ادامه داد: از سوی دیگر، باید اجازه ساخت شهرهای جدید برای اسکان جمعیت مهاجر و ورودی به استان تهران داده شود تا به تبع آن شاهد شیوع ساخت و ساز غیر قانونی و خارج از حریم شهرها نباشیم.

فرماندار شهریار گفت: معضل ساخت و ساز غیر قانونی در استان تهران، مساله دیرینهای است که ریشه آن مهاجرت انبوهی از جمعیت برای یافتن شغل و موقعیت زندگی بهتر قلمداد میشود.

وی تاکید کرد: باید با مشخص ساختن کاربری زمینهای اطراف شهرها، نقاط مسکونی را گسترش و به دنبال آن اجازه ساخت و ساز قانونی به مردم و متقاضیان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha