۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 83918412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۵۴ درصدی مقاوم سازی مسکن روستایی دستاورد دولت در گناباد است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد افزایش ۵۴ درصدی مقاوم سازی مسکن روستایی طی چهار سال گذشته را از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این شهرستان ذکر کرد.

حامد قربانی شنبه شب طی نشست خبری افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن آسفالت برای معابر عمومی ۳۵ روستای این شهرستان تامین و توزیع شده و یک هزار و ۶۵۰ قطعه زمین در ۱۶ روستا به متقاضیان واگذار شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت هفت هزار و ۶۷۳ جلد سند در روستاها و ۱۹۳ جلد سند هم در شهرهای بیدخت و کاخک گناباد صادر و به صاحبان واحدهای مسکونی داده شده است.

فرماندار گناباد گفت: طرح هادی طی چهار سال گذشته در ۵۸ روستا اجرا شده که نقش مهمی در عمران روستاها از جمله مناطق محروم داشته و بهسازی بیش از ۲۰۰ واحد مسکن محرومان با تسهیلات ارزان قیمت در این شهرستان در دست اجراست.

وی جلب سرمایه گذاری و حفظ و صیانت از اشتغال موجود را از دیگر رویکردهای دولتهای یازدهم و دوازدهم در گناباد دانست و افزود: در نتیجه جهت دهی طرحهای اشتغال زایی و جذب تسهیلات اشتغال از منابع مختلف میزان بیکاری در این شهرستان از چهار هزار و ۲۰۰ نفر در سال ۱۳۹۵ هم اکنون به دو هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

قربانی ادامه داد: کل اعتبارات مشاغل خانگی خراسان رضوی در بخش مشاغل خانگی طی پارسال ۱۰۸ میلیارد ریال بود که  ۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال آن به این شهرستان اختصاص یافت و با صرف این اعتبارات برای ۱۸۷ نفر اشتغال ایجاد شد و امسال هم از محل اعتبارات شناور تاکنون سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جذب شده است.

وی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار طی یک سال گذشته برای احیا و مرمت قنوات، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و اصلاح و نوسازی شبکه های آب شهری و روستایی گناباد اختصاص یافت.

فرماندار گناباد افزود: میزان اعتبارات شهرستان گناباد از سرفصلهای مختلف طی سال گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال بود که ۱۷۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت و اعتبارات تخصیصی سالجاری این شهرستان به ۱۹۰ میلیارد ریال کاهش یافت که در ۲۴ عنوان فصلی تقسیم شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۶ تفاهمنامه طرح مثلث توسعه اقتصادی و سفر استاندار خراسان رضوی به این شهرستان در سال گذشته ۶ طرح تاکنون تکمیل شده که سه طرح از آنها در هفته دولت به بهره برداری می رسند و هفت طرح با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۰ درصد در دست اجراست.

قربانی در خصوص طرح‌های مهم ملی در دست اجرا در این شهرستان هم گفت: احداث خط ریلی یونسی بجستان به گناباد به عنوان خط نخست خط راه آهن مشهد به زاهدان با مجموع ۱۲۰ دهنه پل و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، طرح فرودگاه گناباد با هزینه ۲۵۱ میلیارد ریال و بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی و باند دوم جاده گناباد به قاین با هزینه هزار میلیارد ریال و پنج درصد پیشرفت در دست اجراست.

وی افزود: گازرسانی به روستاهای گیسور و چاه بخشی بخش مرکزی این شهرستان با هزینه ۳۳۰ میلیارد ریال تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و گاز رسانی به پنج روستای بخش کاخک نیز در دست اجراست و طرح احداث درمانگاه سوختگی بیمارستان علامه بهلول گنابادی نیز با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 

فرماندار گناباد ادامه داد: طرح توسعه مجتمع آموزش عالی گناباد هم تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲۷۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و ۵۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن مورد نیاز است.

وی احداث کشتارگاه مجهز دام و طیور گناباد با هزینه ۳۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های مهم ملی این شهرستان دانست و از بهره برداری آن در شهریور ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

طی هفته دولت ۷۸ طرح با هزینه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در گناباد به بهره‌برداری می‌رسند که در مجموع برای ۱۴۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.

این طرح‌ها در بخش‌های عمران شهری، کشاورزی، آموزشی، آب و فاضلاب، مخابرات، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، منابع طبیعی، صندوق کارآفرینی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،  کمیته امداد و بهزیستی، برق رسانی، میراث فرهنگی، دامپزشکی و فنی و حرفه‌ای اجرا شده‌اند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha