۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبر: 83918846
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تکرار تراژدی «جورج فلوید»؛ قتل مرد لاتین‌تبار بدست پلیس آمریکا

تهران- ایرنا- در حالی که موج اعتراض‌های ضدنژادپرستی در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس هنوز در برخی ایالات آمریکا ادامه دارد، این بار نیز یک مرد لاتین‌تبار پس از تحمل ۶ دقیقه حالت خفگی، به دست مأمور پلیس آمریکا کشته شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه آمریکایی تله موندو ۵۲ نوشت: پیکر بیجان رامون تیموتی لوپز ۲۸ ساله در صندلی عقب خودروی پلیس آمریکا چند دقیقه پس از دستگیری مشاهده شد.

در ویدئوی منتشرشده توسط مقامات پلیس محلی از دوربین یکی از افسران پلیس دخیل در قتل، مشاهده می شود که چطور این مرد اسپانیایی لاتین تبار را به مدت ۶ دقیقه بر روی آسفالت داغ خیابان بی‌حرکت نگه داشته بودند در حالی که پیش از مرگش از سوختگی ناشی از موج گرمای شدید شهر فونیکس با دمای بالای ۳۷ درجه سانتیگراد  رنج می‌برده است.  

پس از انتشار اولین تصاویر در شبکه های اجتماعی این سوال در میان  خیل عظیم کاربران به راه افتاد که چرا نیروهای پلیس، لوپز را در هوای گرم و از ناحیه صورت بر روی آسفالت داغ خیابان خوابانده بودند؟

طبق ویدئوی دوربین یکی از افسران، پلیس آمریکا لوپز را در تاریخ ۱۴ اوت در غرب فونیکس ایالت آریزونا، به اتهام سرقت یک نوشیدنی از مغازه بازداشت کرده و او را به مدت 6 دقیقه در پیاده رو نگه داشته بود که پس از آن جسد بی‌جان او در صندلی عقب خودرو پلیس مشاهده شده است.

با وجود فریادهای مرد لاتین تبار، ماموران پلیس با حالتی بی‌رحمانه او را بر روی زمین خوابانده و به او دستبند زدند. به وی گفتند که حرکتی نکند و پس از گذشتن ۶ دقیقه او را به حالت بیهوش به سوی خودرو پلیس کشاندند. نیروهای پلیس وقتی متوجه شدند که او دیگر به هوش نمی آید، سعی کردند او را به هوش آورند، اما تلاششان بی فایده بود و کمی بعد پزشکان اورژانش، مرگ او را اعلام کردند.

پرونده رامون تیموتی ۲۸ ساله یادآور کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست در چند ماه گذشته است که منجر به تظاهرات عظیم در ایالات متحده آمریکا شد.

موج خشم و ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه و قتل یک شهروند سیاهپوست به دست نیروهای پلیس این کشور بارها با تهدیدات دونالد ترامپ و مقابله نظامی با معترضان در شهرهای مختلف این کشور همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس و ارتش که برای سرکوب اعتراض‌های مردمی به صحنه آمده‌اند در نقاط مختلف این کشور با مردم درگیر می شوند و آنها را زندانی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha