۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 83918931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۳۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده از سیل و حوادث در فارس به بهره برداری رسید

شیراز - ایرنا- همزمان با هفته دولت بهره برداری از ۶ هزار و ۴۶۶ واحد مسکونی روستایی بهسازی شده و همچنین یک هزار و ۹۰۳ واحد بازسازی شده آسیب دیده از حوادث و سیل سال‌های گذشته در استان فارس آغاز شد.

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس روز یکشنبه با گرامیداشت  یاد شهیدان رجایی و باهنر و نکو داشت هفته  دولت اظهار داشت : واحد های مسکونی بازسازی شده عمدتا در سال گذشته از بروز سیل در شهرستان های فارس آسیب دیده بودند ، واحد های بهسازی شده نیز با استفاده از تسهیلات و آورده متقاضیان از سال گذشته تا کنون روند بهسازی را سپری کرده اند و اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: برای اجرای طرح بهسازی واحد های یاد شده از سه هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال خودیاری و آورده متقاضیان و تسهیلات و اعتبارات استفاده شده است. واحد های آسیب دیده از حوادث سیل سال ۹۸ نیز با بهره گیری از یک هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال اعتبارات وتسهیلات و آورده متقاضیان بازسازی و مرمت شده است.

بهره برداری از ۶ طرح هادی روستایی 

 مهندس زمانی همچنین با بیان اینکه ۶ طرح هادی روستایی با ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در استان فارس آماده بهره برداری است گفت: این طرح ها در شهرستان های خرم بید ، نی ریز ، کازرون و شیراز اجرا شده است و  ۲ هزار و ۳۳۴ نفر از روستاییان ساکن در این مناطق از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند می شوند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اجرای طرح های هادی را از جمله شناسه های قابل توجه در توسعه روستایی دانست وبا اشاره به اینکه برای همه روستاهای فارس طرح هادی تهیه و برای ۵۴ درصد از روستاها این طرح ها اجرایی شده است افزود: شاخص اجرای طرح های هادی در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است اما لازم است با تامین منابع مالی و مدیریت جهادی و کار و تلاش دوچندان اجرای این طرح ها شتاب گیرد تا روستاییان بیشتر و بهتر از مزایای آن بهره مند شوند .

عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس 

زمانی در ادامه سخنانش اظهار داشت : روستاهای حکیم باشی ، کمارج ده کهنه ، قلعه نارنجی در شهرستان کازرون ، قلعه میرزا  در شهرستان خرم بید ، خواجه جمالی در شهرستان نی ریز و شهرک شهید مرادی در شهرستان شیراز از جمله مناطقی است که طرح های یاد شده در آن اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : برای اجرای طرح های یاد شده  ۶ میلیارد ریال کمک خیرین و۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال منابع اعتباری و مالی تامین شده است.

 زمانی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۱۰  طرح هادی در روستاهای فارس به اجرا گذاشته شد افزود: هم اکنون در یک هزار و ۲۶۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس طرح هادی اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : اعتبارات مصوب تهیه و اجرای طرح های هادی در سال گذشته دراستان فارس ۴۹۲ میلیارد ریال بوده که از این منابع حدود ۳۶۷ میلیارد ریال تخصیص یافت.

طرحهای هادی روستای از جمله پروژه هایی محسوب می شوند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند ، پایه چنین طرح های در کشور ما از سال ۱۳۶۲  به مورد اجرا گذاشته شد ، و در سالهای بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شده است .  تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی از جمله ، اهداف مورد نظر در طرحهای مذکور است.

طرح هادی روستایی سند توسعه ۱۰ ساله روستاها است و  ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی ، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می نماید.

 دوم تا هشتم شهریور ماه همزمان با شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.