۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83918953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«تیک تاک» از ترامپ شکایت می‌کند

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83918953
«تیک تاک» از ترامپ شکایت می‌کند

تهران-ایرنا- شرکت مادر اپلیکیشن شبکه اجتماعی تیک تاک اعلام کرده که قصد دارد در دادگاه از  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  به دلیل صدور دستور اجرایی مبنی بر منع فعالیت این شرکت در آمریکا شکایت کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه سی ان ان روز یکشنبه نوشت آمریکا ادامه فعالیت این شرکت را به خرید اپلیکیشن تیک تاک از سوی یک شرکت آمریکایی منوط کرده است. تاکنون گمانه زنی هایی درباره خرید این اپلیکیشن توسط شرکت آمریکایی مایکروسافت مطرح بوده است.

تیک تاک در بیانیه ای که برای سی ان ان ارسال کرده نوشت: ما به خاطر تضمین حاکمیت قانون و رفتار عادلانه با ما و کاربراین این اپلیکیشن چاره ای به جز به چالش کشیدن دستور اجرایی ترامپ از طریق سیستم قضایی نداریم.

تیک تاک افزود: در حالی که این شرکت تلاش کرده با دولت آمریکا در زمینه رفع نگرانی های این کشور در حوزه امنیت ملی همکاری کند در مقابل با «فقدان روندی رسیدگی موثری مواجه شده است و دولت آمریکا توجهی به حقایق نداشته و تلاش کرده خود را در مذاکرات تجار خصوصی وارد کند.

سی ان ان نوشت کاخ سفید از واکنش فوری به درخواست این رسانه برای اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است  و وزارت دادگستری آمریکا نیز اظهار نظر اجتناب کرد.

دولت آمریکا چنین استدلال می کند که روابط تیک تاک با چین می تواند اطلاعات کاربران آمریکایی به دولت چین منتقل شود. تیک تاک این ادعا را رد کرده و گفته است حتی اگر دولت چین بخواهد چنین اطلاعاتی را در اختیار نمی نهد.

کارشناسان امنیت سایبری می گویند این خطر وجود دارد که اطلاعات آمریکایی ها در اختیار کسانی که صلاحیت ندارند قرار بگیرد اما شواهدی وجود ندارد که ثابت کند تاکنون چنین اتفاقی رخ داده است و بسیاری از شرکت های فناوری در آمریکا که اطلاعات مشابهی را جمع آوری می کنند هدف عملیات جاسوسی قرار دارند.

تیک ‌تاک اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک ویدیو است که سریع‌ترین رشد را در بین جوانان داشته است. آمار رسمی کاربران آن مشخص نیست اما طبق گزارش‌ها، بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است.

ترامپ پیشتر به شرکت بایت دانس مادر تیک تاک ۹۰ روز مهلت داد تا عملیات خود در آمریکا را به یک شرکت فناوری در آمریکا واگذار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha