۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83919039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵ طرح صنعتی هفته دولت در کرمانشاه افتتاح می‌شود

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83919039
۵۵ طرح صنعتی هفته دولت در کرمانشاه افتتاح می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اعلام کرد که در هفته دولت ۵۵ طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۸۴میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن دارابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این واحدهای صنعتی که در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان به ارایه خدمات می پردازند، برای یک هزار و ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این طرح ها تا پایان سال جاری چند پروژه بزرگ صنعتی در استان با اعتباری بالغ از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته دارابی، پروژه هایی همچون کارخانه قوطی سازی زمزم و شرکت بیواتانول از جمله ابرپروژه های صنعتی استان است که تا پایان سال افتتاح می شود.

رییس سازمان صمت کرمانشاه، در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد و ارتقاء توان تولید واحدهای موجود به عنوان یک اولویت در سطح استان امسال دنبال می‌شود.

دارابی اظهارداشت: ۱۹۳ واحد تولیدی راکد استان در سال ۹۸ به واسطه برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه با فعال سازی این واحدها یک هزار و ۷۸ نفر مشغول به کار شوند، گفت: از این تعداد، ۵۵ واحد صنعتی و معدنی، ۱۳۶ واحد کشاورزی و ۲ واحد نیز مربوط به بخش گردشگری بود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمانشاه افزود: همچنین با اعطای سرمایه در گردش و اقدامات حمایتی از تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی جلوگیری و در مجموع سه هزار و ۳۳۹ مورد اشتغال در سطح استان حفظ شد.

دارابی عنوان کرد: سال گذشته با وجود تحمیل انواع تحریم های ظالمانه موفق شدیم ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن جذب کنیم که ۱۳ درصد سرمایه گذاری صنعت و مدن خارجی کشور را به خود اختصاص می دهد.

اخبار مرتبط