۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83919173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد شدید و رگبار پراکنده آسمان کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در ۲ روز آینده آسمان استان شاهد وزش باد شدید و رگبار پراکنده و نقطه‌ای باران باشد.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای امروز و فردا با توجه به گذر موج بارشی از شمال غرب کشور شاهد افزایش موضعی ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای باران به همراه رعد و برق (بخصوص امروز) در این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی این پدیده‌ها بیشتر برای نواحی شمالی استان همچون شهرستان‌های سقز، بیجار، بانه و دیواندره خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان افزود: بدنبال آن از روز سه‌شنبه تا آخر هفته جو آسمان استان پایدار بوده و به جز رشد موضعی ابر در بعد ازظهرها و گاهی وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به سطح استان، همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی به علت سرعت وزش باید شدید، امروز و فردا تا حدود کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط کاهش پیدا می‌کند.

پناهی یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز از امروز تا روز سه‌شنبه ۲ تا چهار درجه ساسیوس دیگر از دماهای بیشینه کاسته شده و از گرمای هوای سطح استان (بخصوص نواحی شمالی و شرقی) کاسته شده و مجددا از روز چهارشنبه تا اخر هفته سه تا پنج درجه دماها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز سلین هورامان با ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سروآباد و سنندج هرکدام با ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان و زرینه و دهگلان نیز با ۹ درچه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین مناطق بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha