حمید کریمزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز بسیاری از دانش آموزان به باور قوی در زمینه تغییر ناخودآگاه و اجباری آموزشها به سمت مجازی و غیرحضوری نرسیدهاند وهمین امر میتواند برای آنها شوک تحصیلی محسوب شود.
وی ادامه داد: این مشکل بیشتر در دانشآموزان ابتدایی نمود دارد زیرا آنها تنها تصور خود از آموزش را حضور در محیط فیزیکی مدرسه میدانند و این تغییر میتواند در روحیه و ذوق و شوق تحصیلی آنها تاثیرگذار باشد.
به گفته این استاد مدیریت آموزشی، تلاش خانواده و در کنار آن آگاهی بخشی به جامعه از طریق بیان و ارائه اظهارنظر اساتید در زمینه آمادهسازی دانشآموزان برای پذیرش شرایط جدید به ویژه در سال تحصیلی آتی که از همان ابتدا به احتمال بسیار آموزشها غیرحضوری است ضرورت دارد.
کریمزاده یادآور شد: همچنین معلمان و مدیران مدارس نیز میتوانند با ارتباط گیری با دانشآموزان از طریق شبکههای اجتماعی علاوه بر اینکه شوق و ذوق بازگشایی مدارس را در آنها شکوفا و تقویت کنند به بیان علت تغییر روش تحصیلی از آموزش حضوری به مجازی بپردازند.
وی با بیان اینکه در چند ماه پایانی سال تحصیلی گذشته به ناگاه تغییراتی در آموزش دانشآموزان از حضوری به غیرحضوری و مشکلاتی در این زمینه به دلیل نو بودن این نوع آموزش روی داد گفت: این مهم میطلبد که از اکنون برای پیشگیری از بروز مشکلات در این شیوه آموزشی چاره اندیشی شود.
این استاد مدیریت آموزشی همچنین با اشاره به نقاط ضعف و قوت تدریس آنلاین و مجازی گفت: نبود امکان حضور و غیاب دانشآموزان،مشخص نبودن و رسمیت نداشتن حریم کلاس، قرار نداشتن همکلاسیها در کنار یکدیگر و نبود ارتباط تعاملی و متقابل بین دانشآموز و معلم از جمله نقاط ضعف این روش محسوب میشود.
وی آماده کردن زیرساختهای لازم برای شروع آموزشهای غیرحضوری را نیز لازم و ضروری دانست و گفت: این زیرساختها شامل بستر پایداری اینترنت تا آموزش معلمان و دانشآموزان برای استفاده از این فضاست.
وی بر همت و همکاری خانواده و مدرسه برای هدایت و حمایت از دانشآموزان در استفاده از فضای غیرحضوری آموزشها تاکید کرد و گفت: در این راستا همه باید با همکاری و همراهی تلاش کنند تا این از شرایط سخت شیوع ویروس کرونا گذر کنند و جامعه هرچه سریعتر به شرایط عادی برگردد.
بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.
نظر شما