تسهیل زمینه سرمایه‌گذاری نفتی با بهره‌برداری از نیروگاه غرب‌کارون

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون زمینه سرمایه‌گذاری در میدان مشترک غرب کارون را تسهیل، و باعث استحصال بیشتر نفت از این میدان می‌شود.

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون که به صورت ویدئو کنفرانس به دستور رییس جمهوری برگزار شد بیان کرد: این پروژه شامل سه گام است که ۲ فاز گازی آن امروز به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: یکی از فازهای این سیکل ترکیبی حدود ۲ ماه پیش با دستور رییس جمهوری وارد مدار شد تا از ایجاد بحران در زمان پیک مصرف برق در خوزستان جلوگیری کند که از رییس جمهوری بایت این تصمیم تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی غرب کارون نیاز این میدان نفتی به برق را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: در گذشته از میدان نفتی غرب کارون حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار بشکه نفت در روز استخراج می‌شد اما اکنون این رقم به ۴۰۰هزار بشکه نفت در روز رسیده‌است.

استاندار خوزستان افزود: اگر شرایط ایجاد شده پس از برجام ادامه پیدا می‌کرد میزان استخراج نفت از این میدان به حدود ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز می‌رسید؛ اکنون از طریق منابع داخلی پیگیر رسیدن به این هدف هستیم.

افزایش ترخیصی‌ها، کاهش بیماران بستری

وی در ادامه درخصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در خوزستان گفت: هم اکنون تعداد بیماران بستری شده در خوزستان ناشی از شیوع کرونا کاهش، و تعداد ترخیصی‌ها افزایش یافته ‌است.

شریعتی ادامه داد: تا چندماه پیش تعداد بیماران بستری شده در خوزستان به دلیل شیوع ویروس کرونا به بیش از یکهزار نفر می‌رسید اما اکنون تعداد آنها حدود ۱۸۰ نفر است.

نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون، تامین کننده برق چند میدان نفتی خوزستان روز دوشنبه با دستور رییس‌جمهوری و به مناسبت هفته دولت، به طور رسمی از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از طرح خطوط انتقال گاز نهم و ششم سراسری به همراه پنج ایستگاه تقویت فشار گاز، واحدهای شیرین سازی گاز، استحصال اتان و متانول پتروشیمی بوشهر، و پروژه نیروگاه غرب کارون و تاسیسات جانبی در خوزستان، روز دوشنبه به طور همزمان با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون در سه گام به بهره‌برداری خواهد رسید که امروز ۲ فاز گازی آن با ۳۰۰ مگاوات برق بهره‌برداری شد و واحد بخار این نیروگاه با تولید حدود ۲۰۰ مگاوات برق نیز در دست احداث است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha