۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1182
کد خبر: 83920668
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۴۰۰ کیلومترخط انتقال و توزیع برق در میدان نفتی غرب‌کارون

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع، و پنج پست تغییر فشار برق در میدان نفتی غرب کارون در خوزستان با هدف پایداری برق این میدان و افزایش تولید نفت اجرا شد.

تورج دهقانی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون که به صورت ویدئو کنفرانس به دستور رییس جمهوری برگزار شد، بیان کرد: ۳۲۰ میلیون یورو برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون سرمایه‌گذای شده‌است.

وی افزود: از این مبلغ حدود ۱۱۰ میلیون یورو برای احداث خطوط انتقال و پست‌های تغییر فشار برق هزینه شده‌است.

دهقانی گفت: تامین برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم، تضمین کننده تداوم تولید نفت در این میدان نفتی است.

وی با اشاره به تداوم روند افزایشی تولید نفت در میدان نفتی غرب کارون افزود: با افزایش تولید نفت در این میدان، ضرورت تامین برق نیز بیشتر احساس می‌شود.

دهقانی ادامه داد: تولید، استخراج، فرآورش و انتقال نفت در حوزه میدان نفتی غرب کارون در گرو استمرار تولید برق در مقیاس زیاد است.

نیروگاه سیکل ترکیبی غرب کارون، تامین کننده برق چند میدان نفتی خوزستان روز دوشنبه با دستور رییس‌جمهوری و به مناسبت هفته دولت، به طور رسمی از طریق ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون در سه گام به بهره‌برداری خواهد رسید که امروز ۲ فاز گازی آن با ۳۰۰ مگاوات برق بهره‌برداری شد و واحد بخار این نیروگاه با تولید حدود ۲۰۰ مگاوات برق نیز در دست احداث است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha