۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83920561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز بهره‌برداری از طرح‌های باریجه در شیروان

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83920561
آغاز بهره‌برداری از طرح‌های باریجه در شیروان

بجنورد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: بهره‌برداری از ۲ طرح گیاه دارویی باریجه در روستای کلاته میهن و قلعه زو این شهرستان از هفته جاری آغاز شده است که پیش بینی می شود حدود یک تن شیره از این گونه گیاه برداشت شود.

مصطفی سیامکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت باریجه در قلعه زو از سطح ۳۶ هکتار و کلاته میهن ۴۰ هکتار آغاز شده است که تا اواخر شهریورماه ادامه دارد.

وی گفت: در مجموع حدود ۱۷۰ میلیون ریال بهره مالکانه برای این اداره  از برداشت این میزان گستره گیاه دارویی باریچه واریز شده است.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: پروژه کشت باریجه با مشارکت مردم با کیفیت خوب و هزینه کم اجرا  و در این زمینه بذر رایگان از سوی این اداره تامین می شود.

سیامکی افزود: پروژه کاشت باریجه با هدف کمک به توسعه منابع طبیعی امسال در سطح هزار و ۳۰۰ هکتار از مراتع شهرستان به اجرا در می آید که به صورت کپه کاری در قالب مشارکت مردمی و دولتی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: این پروژه در نیمه دوم مهرماه سال جاری در حوزه آبخیز نامانلو - رشوانلو و در حوزه های قوشخانه اجرا می شود که یکی از اهداف اصلی و مهم اجرای آن تحقق منویات رهبری به منظور جهش تولید، ایجاد اشتغال، لزوم مشارکت مردمی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی است.

سیامکی افزود: از شرایط اکولوژیک مناسب برای این گیاه ارتفاع بالای یک هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا است و دامنه های شمالی و مناطقی که خاک سبک دارد مناسب کشت و توسعه این گونه گیاهی است.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha