۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84132111
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حدود یک تن شیره باریجه از عرصه‌های طبیعی شیروان برداشت شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: امسال، حدود یک تن شیره باریجه از سطح ۸۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان خراسان شمالی برداشت شد.

مصطفی سیامکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شیره باریجه توسطه بهره‌برداران در ۲ طرح اجرا شده در عرصه های طبیعی روستاهای کلاته میهن زوارم و قلعه زو برداشت شد.

وی گفت: طرح کاشت باریجه با هدف کمک به توسعه منایع طبیعی، امسال در سطح ۳۰۰هکتار از مراتع این شهرستان به صورت کپه کاری در قالب مشارکت مردمی و پروژه دولتی اجرا شد.

سیامکی افزود: این پروژه در سطح ۶۳ هکتار از مراتع حوزه آبخیز نامانلو-رشوانلو از محل اعتبارات صندوق توسه ملی و مابقی آن در حوزه دهستان های قوشخانه، تکمران، زوارم و جیرستان  به صورت مشارکتی اجرا شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: طرح کاشت باریجه با مشارکت مردم، با کیفیت خوب و کم هزینه اجرا می شود که در این زمینه بذر رایگان توسط این اداره  تامین می شود.

سیامکی افزود: یکی از اهداف اصلی و مهم اجرای این پروژه، تحقق منویات رهبری به منظور جهش تولید و ایجاد اشتغال، لزوم مشارکت مردمی و همچنین ترویج فرهنگ منابع طبیعی است.

از شرایط اکولوژیک مناسب برای این گیاه ارتفاع بالای یک هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا است و دامنه های شمالی و مناطقی که خاک سبک دارد مناسب کشت و توسعه این گونه گیاهی است.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha