۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83920611
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۵ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای برادران دامغان جذب بازار کار شدند

سمنان- ایرنا- رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: مطابق با آمار به دست آمده از رهگیری اشتغال، این مرکز موفق به ایجاد اشتغال ۵۵ درصدی مهارت‌آموزان خود شده است.

مهدی زینتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: سال گذشته از تعداد ۲ هزار و ۸۹ نفر آموزش دیده مهارتی در این مجموعه، باتوجه به شرکت ۷۰ درصدی دانشجویان و دانش آموزان و با توجه به ضرورت داشتن کارت پایان خدمت برای ایجاد اشتغال، تنها ۳۰ درصد افراد مورد رهگیری اشتغال قرار گرفتند. 

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰۰ نفر از کارآموزان این مرکز در حوزه های مشاغل خانگی، صنعت و کارآفرینی در حال فعالیت در بازار کار هستند و در سال گذشته ۱۸۰ نفر به کاریابی های سطح شهر معرفی شدند. 

زینتی بیان کرد: رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه های سند راهبردی مهارت و فناوری است که با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی کلیه مهارت آموختگان قبول شده در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، سه ماه پس از پایان دوره کارآموزان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: رهگیری اشتغال یکی از طرح‌های مهم و کلیدی سازمان فنی و حرفه ای است که در ایجاد روحیه امید در کارآموزان و رفع موانع اشتغال نقش بسزایی دارد. 

زینتی افزود: از فروردین امسال، علیرغم استقبال نوجوانان و جوانان به بهره‌مندی از خدمات فنی و حرفه‌ای به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، نتوانستیم کلاس‌های حضوری را فعال کنیم. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی کارگاه‌ها به صورت مجازی، انتقال دانش را بر عهده دارند و آزمون‌های تئوری به صورت مجازی برگزار می‌شود تا پس از سفید شدن وضعیت، بتوانیم آزمون‌های عملی را دنبال کنیم. 

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا، ۶۰۰ نفر از خدمات مجازی و حضوری این مرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهره‌مند شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha