۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83920703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۷ درصد بیمه‌شدگان خراسان شمالی خدمات رایگان می‌گیرند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۸۷ درصد بیمه‌شدگان این استان به صورت رایگان خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

دکتر محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۶۲۰ هزار و ۷۷۰ نفر از شهروندان استان زیر پوشش این بیمه هستند، اظهار داشت: بیمه سلامت استان دارای پنج صندوق بیمه ای است که از این تعداد بیمه شده، بیمه شدگان صندوق روستایی و بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی به صورت رایگان زیر پوشش رفته اند.

وی افزود: از این تعداد ۴۴۵ هزار و ۷۹۱ نفر بیمه شده روستایی و ۸۷ هزار و ۱۷۹ نفر بیمه شده سلامت همگانی هستند.

وی اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۷۴۳ نفر بیمه کارکنان دولت، چهار هزار و ۱۴۶ نفر ایرانیان و ۲۶ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بیمه سایر اقشار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی،  شمار بیماران خاص زیر پوشش این سازمان بیمه گر را ۷۲۰ نفر عنوان کرد و افزود: ۳۱۳ موسسه مستقل، ۲۵۶ موسسه غیرمستقل، ۸۵ شبکه و مرکز بهداشت و درمانی و ۳۲ دفتر پیشخوان با این سازمان قرارداد همکاری دارند.

رعنایی اظهار داشت: در اجرای طرح ارزیابی وسع در استان، ۱۶ هزار و ۳۴۴ نفر در سامانه وزارت رفاه ثبت نام کردند که پس از ارزیابی ها ۹ هزار و ۲۹۲ نفر در دهک یک تا سه و مابقی سایر دهک ها قرار گرفتند.

وی بیان کرد: افرادی که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند براساس اعلام نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند که شامل دهک یک تا سه می شود.

وی اظهار داشت: همچنین برخی از خانوارها از تخفیف ۵۰ درصدی کمک های دولتی برخوردار خواهند شد و مابقی که درآمد مناسبی  دارند باید ۱۰۰ درصد هزینه های بیمه را خود پرداخت کنند.

رعنایی از تمامی متقاضیان خواست تا برای ارزیابی وسع به خط ۱۶۶۶ پیامک بدهند و افزود: با این اقدام نوع بیمه افراد مشخص خواهد شد و همچنین می توانند وارد سامانه وزارت رفاه شده و برای ارزیابی وسع ثبت نام کنند.

۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند و تاکنون۶۲۰  هزار نفر از شهروندان این استان خود را بیمه کرده اند که ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha