شیراز در یک قدمی برخورداری از برند گردشگری

شیراز- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس اعلام کرد: طرح پژوهشی مطالعه برند گردشگری شیراز با نظارت اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس و توسط دانشگاه هنر شیراز به‌عنوان مجری طرح صورت گرفته است و طرح برگزیده پس از ارزیابی دقیق اعلام خواهد شد.

به‌ گزارش دریافتی سه‌شنبه ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن‌نژاد چهارم شهریورماه در جلسه بررسی طرح مطالعاتی و انتخاب برند گردشگری شیراز، گفت: طرح پژوهشی مطالعه برند گردشگری شیراز با نظارت اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس و توسط دانشگاه هنر شیراز به‌عنوان مجری طرح صورت گرفته است و پس از ارزیابی دقیق بهترین طرح برگزیده خواهد شد.
او  با اشاره به اینکه این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال گذشته انتخاب‌ شده است، عنوان کرد: تهیه برند گردشگری فارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری همواره مدنظر مسئولان و علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی و گردشگری بوده است؛ در این راستا، اداره‌کل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با حمایت استانداری، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری شیراز را از اواخر سال ۱۳۹۶ در دستور کار خود قرارداد.
معاون گردشگری اداره میراث‌فرهنگی فارس ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز وجود دارد این دانشگاه به‌عنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را آغاز کرده است، در فاز اول، مطالعه طرح برند گردشگری شیراز انجام شده است.
او بیان کرد: در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتی‌تر مورد درخواست این اداره کل به‌عنوان کارفرما و ناظر علمی قرار گرفت، این رویکرد طرح را به مراحل تکمیلی نزدیک کرده که می‌تواند منجر به انتخاب الگویی برتر برای برند سازی گردشگری شیراز و ثبت نماد و شعاری کارآمد برای این استان شود.
محسن‌نژاد با بیان اینکه این طرح با رویکردی استقرایی، اکتشافی و فرایندی‌تعاملی در پی فهم ظرفیت‌های شیراز اجرا شده است، ابراز داشت:  داده‌های حاصل از مصاحبه‌های حاصل از حوزه‌های علمی مختلف و نظرسنجی از استادان، متخصصان و کارشناسان، شیوه‌نامه های مشاهده ‌شده را به صورتی نظام‌مند بررسی می‌کند. 
معاون گردشگری اداره میراث‌فرهنگی فارس ابراز کرد: در نهایت با تأثیر از نتایج بخش نظری، طراحی هویت بصری، شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه می‌کند که ادراک کیفیت میزبانی و جذابیت گردشگری را توسط گردشگر و درنهایت رضایت آنها از یک‌سو و توسعه ارزش‌های میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که می‌تواند در رشد هرچه بیشتر اقتصادی و اشتغال‌زایی مستمر مؤثر واقع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha