۷۰ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در خراسان رضوی آماده بهره‌برداری است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در استان آماده افتتاح است که بهره‌برداری از برخی آنها با حضور مسوولان کشوری در طول سال جاری انجام می‌گیرد.

علی رسولیان روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه که با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزار شد افزود: در دولت یازدهم هزار و ۲۷۶ طرح اقتصادی توسط بخش خصوصی در  خراسان رضوی اجرا شده که تاکنون ۲۳۲ طرح از آنها بهره‌برداری رسیده است. 

وی بزرگترین طرحهای اقتصادی خراسان رضوی را واحدهای تولید کنسانتره و گندله‌سازی سنگ آهن در منطقه سنگان از توابع شهرستان خواف برشمرد و ادامه داد: در این راستا برای حمایت و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در استان تفاهم‌نامه‌هایی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی با مشارکت مسوولان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی به امضا رسیده و طرحهایی تعریف و اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:  معادن سنگ آهن خواف سرشار از مواد معدنی غنی و فراوانی است که می‌توان فرآوری آنها را در سایر شهرهای کشور انجام داد و خوراک اولیه صنایع استانها را تامین کرد.

رسولیان افزود: در شرایط حساس کنونی بیش از پیش نیازمند مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران برای توسعه و رونق تولید هستیم زیرا تحریم‌های اقتصادی اثر جدی بر اقتصاد کشور گذاشته است و باید از پیچ این مشکلات عبور کنیم.

وی ادامه داد: براساس آمار اعلام شده، متوسط واحدهای راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران ۲۱ درصد است که این رقم در خراسان رضوی به ۱۶ درصد می‌رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در تلاش هستیم با کمک کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، واحدهای صنعتی راکد خراسان رضوی را به چرخه تولید بازگردانیم که به عنوان نمونه طی سه هفته اخیر سه واحد تولید رب گوجه فرنگی در استان که ییش از هفت سال تعطیل بودند به چرخه تولید بازگشتند.

رسولیان به فعالیت ۲۶۸ شرکت دانش بنیان در این استان اشاره کرد و افزود: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از دغدغه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است زیرا با فعالیت بیشتر آنها می‌توان از واردات بی‌رویه کالا به کشور جلوگیری کرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha