پرداخت ۲۶۵ میلیارد ریال وام اشتغال‌ به مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲۶۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال جهت ۳۶۶ نفر از مددجویان این نهاد در استان پرداخت شده ‌است.

عزیز سهندی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در مجموع ایجاد اشتغال‌ برای هفت هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان این نهاد با پیش‌بینی اعطای ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات از منابع مختلف شامل بند ب تبصره ۱۶، اشتغال پایدار روستایی و منابع داخلی کمیته امداد در استان دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در ۱۵۰ زمینه‌ شغلی شامل دامداری، کشاورزی، صنایع دستی و معدنی تسهیلات پرداخت می‌کند، افزود: در نیمه دوم سال نیز تلاش می‌کنیم با همکاری شبکه بانکی استان به ایجاد اشتغال سرعت دهیم تا در پایان سال به هدف اصلی برسیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته نیز چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با پرداخت هزار و ۶۷۰  میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان این نهاد در استان ایجاد شد.

سهندی با اشاره به حمایت این نهاد از کارفرمایان، افزود: کارفرمایان درصورت بکارگیری مددجویان این نهاد از بسته‌های تشویقی شامل پرداخت کامل حق بیمه کارگران از ۲ تا چهار سال و اعطای تسهیلات برای هر کارگر به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت هفت‌ساله بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: سهم میاندوآب نیز در اشتغالزایی برای مددجویان در سال‌جاری ۱۷۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

در حال حاضر ۱۸۸ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی در قالب حدود ۹۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha