سوگواری حسینی (ع) در استان فارس با رعایت آموزه‌های بهداشتی

شیراز - ایرنا- هر روز که به تاسوعا و عاشورا نزدیک تر می شویم ، ارادت سوگواران حسینی (ع) در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس به عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا بیشتر می شود و در نذر ماسک ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هیات های عزاداری و پایبندی به آموزه های بهداشتی تجلی می یابد.

ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در استان فارس در نشست روز سه شنبه تاکید کرد که همگان در ترویج فرهنگ سازی رعایت اصول بهداشتی در عزاداری ایام محرم سهیم شویم

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ، از عموم مردم استان دعوت کرد تا در فرهنگ سازی برای رعایت اصول بهداشتی در آئین های سوگواری ماه محرم و صفر سهیم شوند.

مهرزاد لطفی  ضمن گرامیداشت هفته دولت به ویژه چهارم شهریور و روز کارمند، با این هشدار که خطر ابتلا به کرونا ویروس همچنان در استان پابرجاست، تاکید کرد: با توجه به گردهمایی های ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نزدیک شدن به فصل پاییز، تنها با رعایت اصول بهداشت می توانیم مانع از انتشار کرونا و پیشگیری از موج جدید کرونا شویم.

تاکید دیگر رئیس دانشگاه در این نشست، پرهیز از سفرهای غیرضروری در تعطیلی پیش رو برای حفظ سلامت خود و اطرافیان بود و ابراز امیدواری کرد مردم استان فارس این توصیه سلامت را جدی بگیرند.

دکتر لطفی از مردم خواست تا با توجه به شرایط امسال، به پویش های مردمی در نذر ماسک، توزیع نذورات غذایی به صورت جیره خشک و کمک به بیماران نیازمند بپیوندند و مجموعه سلامت را یاری رسانند.

او همچنین با اشاره به راه اندازی پویش سلامت یاران حسینی (ع) در مجموعه سلامت فارس برای اهدای نذورات مردمی به حوزه سلامت و کمک به بیماران نیازمند، نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ برای آگاهی بیشتر از این پویش معرفی کرد.

 لطفی همچنین با ابراز تاسف از آمار فوت مبتلایان استان به بیماری کرونا  تاکنون، بر ارتقای دانش و آگاهی مردم و اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه به ویژه در ایام پیش رو تاکید کرد.

بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه به این موضوعات پرداخته شد.

علی اکبری  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به یکی از سیاست های وزارت بهداشت در خصوص تقویت پرونده الکترونیک سلامت، اظهار کرد: «تله مدیسین» امکانی نو برای گسترش دسترسی مردم به خدمات درمانی و بدون مراجعه حضوری است که با همت معاونت های درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیرساخت های آن فراهم شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اظهار تاسف از جان باختن  پنج مبتلا به کرونا  در ۲۴ ساعت گذشته گفت :  با افزوده شدن این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا   در فارس به ۷۶۹ نفر رسیده و از این تعداد ۳۵۸ مورد مربوط به شیراز است.

عبدالرسول همتی از بستری شدن ۷۴۵ بیمار مبتلا به کرونا  در بخش های عمومی بیمارستان های استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۸۷ بیمار مبتلا به کرونا  در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه خطاب به مسوولان هیات های مذهبی تاکید کرد: مهم ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کرونا ، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک است، بنابراین در آئین های سوگواری ضمن رعایت دستورات بهداشتی، از حرکت هیات های عزاداری از محل های مشخص شده خودداری شود، همچنین لازم است از توزیع نذوراتی مانند شربت و چای خودداری شود و در صورت توزیع اطعام با ظرف های سربسته انجام شود.

 از دیروز تا امروز ۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا  در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران   در کشور به ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر رسید،  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کرونا  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسید.

اخبار مرتبط