تحقق صادرات حدود ۶.۱ میلیارد دلاری طی ۷ سال در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا-  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید طی هفت سال گذشته در راستای استفاده از ظرفیت صادراتی استان گفت: در این مدت ۶ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار کالا از مرزهای استان به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

نادر صادقی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان درآمد صادراتی از صدور بیش از ۱۰ میلیون و ۶۶۹ هزار تن کالاهای مختلف محقق شده که رقمی بی نظیر طی دوران های مختلف به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در این مدت، همچنین سه میلیون و ۶۸۵ هزار تن کالا از مبادی ورودی آذربایجان غربی به کشور وارد شده که ارزش آنها بیش از پنج میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این مدت شاهد تراز مثبت قابل توجه تجاری در استان بوده ایم، ادامه داد: در هفت سال گذشته، میزان صادرات استان ۹۴۳ میلیون دلار بیشتر از میزان واردات بوده است.

صادقی یکی از مهمترین ظرفیت های آذربایجان غربی را انجام ترانزیت با استفاده از ظرفیت‌های مرزی دانست و بیان کرد: طی هفت سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۲۷۲ هزار تن کالا از استان ترانزیت شده که ارزش آنها به بیش از ۲۳ میلیارد و ۶۴۶ میلیون دلار می رسد.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی، استان صادرات محور است، اظهار کرد: میزان صادرات هفت سال گذشته از مرزهای استان، حدود سه برابر میزان واردات بوده که این امر نیز یکی دیگر از تلاش های دولت تدبیر و امید در راستای استفاده از ظرفیت های این خطه از کشور است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مرزی یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای توسعه آذربایجان غربی بوده است، ادامه داد: در هفت سال گذشته، افزون بر ۲۳ میلیون و ۶۲۶ هزار تن کالا در مرزهای استان مبادله شده که درآمد قابل توجهی در حوزه های مختلف برای استان و کشور داشته است.

 آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومترمرز با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارد. در این میزان مرز، ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی و پنج پایانه مرزی وجود دارد.

به مناسبت هفته دولت معاونان استانداری آذربایجان غربی با حضور در ایرنا ارومیه عملکرد دولت تدبیر و امید را تشریح کردند.

تاکنون رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی و معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور پیدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha