۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱:۳۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84016521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترکیه واکنش آمریکا به دیدار اردوغان با هیأت حماس را محکوم کرد

تهران- ایرنا- «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه سه‌شنبه شب، اعتراض آمریکا به دیدار "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری این کشور با هیأت حماس را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، آکسوی از اظهارات "مورگان اورتاگوس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار "رجب طیب اردوغان" با "اسماعیل هنیه" رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیأت همراه، انتقاد کرد.

وی گفت: اینکه واشنگتن نماینده قانونی جنبش حماس که از طریق یک انتخابات دموکراتیک در نوار غزه به قدرت رسیده را تروریسم خوانده، هیچ کمکی به حمایت از تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در منطقه نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه افزود: واشنگتن حق چنین اظهاراتی در مورد کشورهای دیگر را ندارد به ویژه آنکه این کشور به صورت علنی از سازمان پ.ک.ک که در فهرست تروریستی خود این کشور قرار دارد، حمایت می‌کند و میزبان رهبر سازمان تروریستی گولن در خاکش است.  

آکسوی اضافه کرد: آمریکا پس از قطع ارتباطات خود با مردم فلسطین و تشکیلات فلسطینی، از واقعیت‌های جاری منطقه ناآگاه شده است.

وی از واشنگتن خواست تا از قدرت و نفوذش در منطقه تنها به نفع رژیم صهیونیستی استفاده نکند و به جای آن، از سیاست‌های متوازن پیروی کند و برای حل اختلافات فلسطینی– اسرائیلی در چارچوب قوانین بین المللی، عدالت و حق تلاش کند.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس روز شنبه در رأس هیأتی به ترکیه سفر و با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری این کشور در استانبول دیدار کرد.

هیأت حماس با اردوغان درباره تلاش‌های ملی برای یکپارچه کردن مواضع فلسطینی‌ها در مقابله با طرح الحاق و رد سازش و همچنین تلاش‌های حماس برای تحقق وحدت ملی فلسطین صحبت کرد.

این هیأت از نقش ترکیه و مواضع آن در حمایت از فلسطین و مقاومت ملت آن و حقوق مشروع آن قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha