۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84016689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام حدود ۴۴۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بوکان

مهاباد- ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی بوکان‌ با بیان اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی ادامه دارد، گفت: کارشناسان این اداره چهارهزار و ۳۹۷ مورد بازدید کارشناسی از مراکز بسته‌بندی، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند تا در صادرات یا عرضه محصولات در بازار مشکلی نباشد.

اسماعیل محمدیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا بر وظایف سازمان دامپزشکی هر محصول و فرآورده خام دامی از مزرعه تا سفره تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی است.

وی ادامه داد: در پایش‌های به عمل آمده از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی این شهرستان  ۱۶ تُن انواع گوشت قرمز و سفید غیرقابل مصرف ضبط و جمع‌آوری شد.

رییس شبکه دامپزشکی بوکان‌ اظهار داشت: از مجموع گوشت‌های جمع آوری شده سه تن آن گوشت قرمز در کشتارگاه دام، یک تن گوشت قرمز از مغازه‌های سطح شهر،  ۱۱.۵ تن گوشت سفید در کشتارگاه طیور و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت سفید از مغازه‌های سطح شهر جمع آوری و معدوم شد.

وی بر رعایت اصول و ضوابط بهداشتی در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد و افزود: بازرسان دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم بر نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کارخانه‌ها، سردخانه‌ها، مراکز توزیع، فروشگاه‌های عرضه نظارت مستمر و دقیقی دارند.

"محمدیانی " با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا نظارت بر مراکز عرضه دام تشدید شده است، افزود: در این ایام با متخلفان به شدت برخورد می شود و با آنها مدارا نخواهد شد.

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: نمونه‌برداری، صدور مجوزهای بهداشتی، رعایت اصول بهداشتی و شرایط قرنطینه‌ای از الزامات مغازه‌های عمل‌آوری و بسته‌بندی است که توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی انجام می‌پذیرد.

۶ اکیپ نظارت و بازرسی در بوکان هم‌اکنون بر مغازه‌ها و مکان‌های عرضه مواد خام دامی نظارت دارند.

این شهرستان دارای ۳۶ واحد عرضه گوشت قرمز، ۹ واحد فروش ماهی و ۴۰ واحد فروش مرغ است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha